مجید مومنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارایه خدمات اولیه و تامین اقلام ضروری، نیاز فوری زلزله زدگان بود که در این راستا اقدام شده و اکنون در بخش دوم که بازسازی و احداث واحدهای مسکونی است، وارد شده ایم.
وی ادامه داد: خدمات کمیته امداد استان در کنار استمرار خدمت رسانی به مددجویان نیازمند زلزله زده ادامه دارد و در این خصوص از ظرفیت های مختلف کارکنان ستادی و تلاش سایر امدادگران برای جمع آوری کمک به زلزله زدگان بهره می گیریم.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به تخریب بخش قابل توجهی از منازل مسکونی در این زلزله، گفت: مسکن یکی از نیازهای فوری برای مردم این مناطق است از این رو کمیته امداد استان قزوین ساخت 200 مسکن را متعهد شده است که اعتبار آن از محل منابع داخلی کمیته امداد و کمک خیران تامین می شود.
وی تاکید کرد: برنامه ریزی برای ساخت این واحدها در مدیریت تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد در حال انجام است و عملیات ساخت با آماده شدن شرایط به سرعت آغاز خواهد شد.
مومنی افزود: در حال حاضر دفاتر کمیته امداد در شهرهای مختلف استان آماده جمع آوری کمک های مردمی برای هموطنان زلزله زده هستند و همچنین در تعامل با خیران و نیکوکاران مرتبط با امداد، کمک های این افراد نیز برای احداث مسکن برای مددجویان در مناطق زلزله زده جمع آوری می شود.
وی با اعلام اینکه با همکاری تمامی مراکز شهرستانی کمیته امداد تاکنون 12 محموله حامل کمک های مردمی به مناطق زلزله زده ارسال شده است،گفت: این کمک ها با پنج کامیون و هفت دستگاه نیسان به کرمانشاه ارسال شده است و البته با توجه به استمرار عملیات جمع آوری کمک مردمی، ارسال کمک ها ادامه دارد.

**جمع آوری کمک های مردمی قزوینی ها به زلزله زدگان کرمانشاهی به ارزش یک میلیارد و 450 میلیون تومان
مومنی اعلام کرد: تاکنون یک میلیارد و 450 میلیون تومان کمک مردمی جمع اوری شده است که از این رقم بیش از 70 میلیون تومان نقدی و سایر کالاهای ضروری مورد نیاز زلزله زدگان بوده است.
وی اظهارکرد: دفاتر کمیته امداد در سراسر استان آمادگی دریافت کمک های غیر نقدی مردم خیر و نیکوکار استان را دارند و همچنین شماره حساب 63273000 نزد بانک کشاورزی شعبه نواب و شماره حساب 0109799440005نزد بانک ملی ایران شعبه قزوین برای کمک های نقدی در نظرگرفته شده است.
مومنی یادآورشد: مردم خیر و نیکوکار می توانند علاوه بر روش های فوق از طریق دستگاه های خودپرداز، کمک های خود را به شماره کارت 6037991899645406 نزد بانک ملی شعبه قزوین واریز کنند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.