محمد تقی شهبازی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این کمک ها شامل 130 میلیون ریال وجه نقد و دیگر مایحتاج اولیه به ارزش بیش از 870میلیون ریال در قالب هفت دستگاه کامیون و تریلر و هشت دستگاه نیسان به کرمانشاه ارسال شده است.
وی گفت: اقلام ارسالی این شهرستان به مناطق زلزله زده شامل دهها تن سیب درختی، 440 عدد چادر، 800 تخته پتو، 10 هزار قرص نان لواش، خرما، انواع کنسرو و تن ماهی، البسه، دارو، لوازم بهداشتی و آب معدنی است.
شهبازی با اشاره به نزدیک بودن نهاوند به استان کرمانشاه، افزود: از این رو از همان روز اول وقوع زلزله مردم و موسسات دولتی و غیر دولتی شهرستان به صورت خودجوش کمک های غیر نقدی خود را با هماهنگی هلال احمر به مناطق زلزله زده ارسال کردند و هم اینک شاهد افزایش کمک ها هستیم.
وی افزود: با احتساب کمک هایی که از سوی گروه های مختلف مردمی و یا موسسات به مناطق زلزله زده ارسال شده، تا کنون دهها میلیارد ریال از سوی مردم این شهرستان اقلام اولیه به مناطق زلزله زده ارسال شده است.
وی گفت: با توجه به اینکه تنها مرجع رسمی کمک های مردمی جهت ارسال به مناطق زلزله زده هلال احمر و ستاد مدیریت بحران است، لذا باید افراد و یا موسساتی که اقدام به جمع آوری کمک می کنند، از هلال احمر مجوز دریافت کنند.
به گزارش ایرنا زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.33 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
این زمین لرزه که کانون آن جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده، زیان ها و آسیب های زیادی به بار آورده است.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه تاکنون 432 نفرکشته و 9 هزار و 388 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یکهزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد.
7525/2090
خبرنگار : وحید سیفی** انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.