به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شورای حل اختلاف استان قزوین، بیژن شیبانی در جمع کارکنان شوراهای حل اختلاف استان و معاونان رئیس کل دادگستری قزوین، افزود: قزوین در میان پرونده های جریانی رتبه دوم و در صلح و سازش پرونده ها رتبه پانزدهم کشور را به دست آورد.
وی با بیان اینکه تاکید ما رسیدگی و مختومه شدن هر چه سریعتر پرونده های شورا است،گفت: در شوراهای حل اختلاف 85 پرونده مسن در شورای استان و 189 زندانی مرتبط وجود دارد که امیدواریم با فعالیت بیش از پیش ستاد دیه در این زمینه اقدام شود.
این مسئول از کاهش تعداد پرونده های واحد نظارت و بازرسی در شوراهای حل اختلاف قزوین خبر داد و عنوان کرد: 116 پرونده سال گذشته در این واحد به 47 پرونده در مدت مشابه سال جاری کاهش یافته است که رضایت هر چه بیشتر مراجعان از آرای صادره و شکایت کمتر آنها را نشان می دهد.
وی در ادامه به ارائه گزارش پرونده ها در 6 ماهه نخست سال جاری نیز پرداخت و گفت: 32 هزار و 196 فقره پرونده به شوراها در سطح استان وارد شده و 31 هزار و 468 فقره پرونده نیز مختومه شد و تلاش می شود 6 هزار و هفت فقره پرونده باقی مانده نیز تا پایان سال مختومه شوند.
این مسئول با اشاره به اقدام های واحد مصالحه قتل شورای حل اختلاف قزوین اشاره کرد و گفت: سال گذشته موفق به سازش هشت فقره پرونده قتل شدیم و امسال نیز این میزان سه فقره بوده است.
وی با اشاره به لزوم تقویت آموزش در بین کارمندان شورای حل اختلاف اظهار داشت: در همین خصوص سال گذشته 332 دوره آموزشی برگزار شد.
شیبانی اضافه کرد: در حال حاضر شورای حل اختلاف استان 356 نفر عضو شهری،271 نفر عضو روستائی، 167 دبیر و 129 نفر کارمند اجرای احکام دارد.
وی با بیان اینکه 551 مرد و 76 زن به عنوان اعضای شورای حل اختلاف مشغول فعالیت هستند،افزود: از این تعداد 322 نفر دیپلم ، 44 نفر فوق دیپلم، 217 نفر کارشناسی، 41 نفر کارشناسی ارشد و سه نفر نیز دکترا دارند.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.