در بخشی از این مطلب که به قلم آزاده رحمانی نوشته شده آمده است، محمد شریعتمداری یکی از مجرب ترین وزرای پیشنهادی در پست وزارت صنعت، معدن و تجارت محسوب می شود که همین امر شاید نور امید را در دل صدها هزار صنعتگر، تولیدکننده و مشاغل وابسته کرده است چرا که برنامه های وی در صحن مجلس شورای اسلامی کاملا منطبق بر سیاست های مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی و همچنین آشنا با دغدغه های فعالان صنعتی، معدنی و بازرگانان کشور و در جهت رفع موانع آنان می باشد.
نگارنده این مطلب مهمترین برنامه های وزیر را تمرکز در امر تولید و صادرات عنوان کرده است تا جایی که پیوستن به سازمان جهانی تجارت(WTO) را یکی از اهداف در جهت رقابت پذیری و توسعه صنعتی کشور می داند.
در این مطلب همچنین آمده است، شریعتمداری به عنوان وکیل مدافع مدیران صنایع و تاجران بخش خصوصی از تمام وجود و بدون هیچگونه هراسی ظاهر می شود تا آنجا که در همایش روز ملی صادرات از مشکلات 30 ساله صادرات را گفت و البته اشاره کرد که برخی‌ها به مراسم این روز دعوت بودند اما نیامدند و این خود نشانه آن است که به صادرات باوری وجود ندارد.
در ادامه این مطلب آمده است، اگر چه او با شفافیت نگفت که منظورش از برخی چه کسی است اما اظهارات او یک صراحت خاصی داشت! وزیر صنعت، معدن و تجارت حتی با گلایه مستقیم از کافی نبودن حمایت دولت در پرداخت مشوق های صادراتی با جمله 'تاکنون این مشوق ها خوابیده است'، ثابت نمود هیچگونه مضایقه ای در حمایت از تولیدکنندگان و بازرگانان کشور نخواهد کرد و این در حالی است که در دولت هشتم، معادل هشت درصد به صادرات خدمات فنی و مهندسی جایزه صادراتی پرداخت می‌شد و بگفته شریعتمداری بمانند چاشنی در دینامیت عمل می کرد و صادرات را به شدت رونق داده بود.
نویسنده در پایان این مطلب معتقد است، آنچه که وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور باید به آن توجه ویژه داشته باشد عدم استقبال بانک ها در پرداخت تسهیلات به صنایع و متولیان تولید می باشد به گونه ای که درطرح رونق تولید تا مهر ماه سال جاری ابتدای حدود 26 هزار و 418 بنگاه تولیدی برای دریافت تسهیلات بانکی ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد هفت هزار و 624 مورد به بانک‌ها معرفی شده و برای این تعداد اعتباری معادل 59 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
این شماره از ماهنامه صدای صنعت همچنین گفت و گویی با سید محمد موسوی مدیرعامل شرکت فیروز که 90 درصد کارکنان آنرا معلولان تشکیل می دهند، داشته و در معرفی این کارآفرین قزوینی نوشته است همکاری‌های مشترک این فعال اجتماعی با یونسکو و حضور وی در نشست حقوق بشر سازمان ملل و سخنرانی پر محتوای او در ژنو به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران نشان داد که ایرانی ها نه تنها در فعالیت‌های مردم‌نهاد بلکه در دفاع هوشمندانه از حقوق اجتماعی معلولان از نگرش متعالی برخوردارند که می تواند نگاه جهانیان را به مقوله ناتوانی‌های جسمی متحول سازد.
چرا افراد کم سواد میلیاردر می شوند، برگزاری نهمین نمایشگاه تخصصی صنعت و قطعات یدکی از 26 تا 29 دی ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قزوین و کارآفرینان با چه خطراتی روبرو خواهند شد از دیگر مطالب ماهنامه سراسری صدای صنعت است که در قزوین منتشر می شود.
ماهنامه صدای صنعت مجله تخصصی صنعتی سراسری در استان قزوین با مدیر مسئولی احد چگینی منتشر می شود.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.