به گزارش روز پنجشنبه ایرنا داود محمدی در نشست با مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس و اعضای مجمع خیران مدرسه ساز استان قزوین افزود: باید سایر مجامع از تجارب مجمع خیرین مدرسه ساز استفاده کنند.
وی با بیان اینکه استان قزوین از نظر جذب منابع ملی جزو استان های برتر کشور است گفت:استفاده از ظرفیت مؤسساتی از قبیل بنیاد برکت در ساخت مدرسه بسیار موثر بوده و باید مورد توجه اساسی قرار گیرد.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین نیز در این دیدار از چالش جدی این اداره کل در حوزه تجهیزات هنرستان ها درسال97 خبر داد و گفت: در حال حاضر رویکرد دولت و وزارت آموزش و پرورش تقویت مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش است و هنرستان های فنی و حرفه ای به تجهیزات سنگین و هنرستان های کاردانش به تجهیزات سبک نیاز دارند.
عسگرعلی جوانبخت افزود: تأمین تجهیزات هنرستان های فنی و حرفه ای نیازمند اعتبارات کشوری بوده وبرای تأمین تجهیزات هنرستانهای کاردانش می توان از اعتبارات عمرانی استانی استفاده کرد.
وی ازبرنامه ریزی برای برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز قزوینی های مقیم تهران خبر داد و افزود: انتظار داریم با تامین نیازهای مالی بتوانیم این جشنواره را در آینده برگزار کنیم.
جوانبخت، نیازهای دیگر این اداره کل را یادآور شد و افزود: همه ساله به میزان 3 درصد قیر به آموزش و پرورش اختصاص داده می شد که در سال 95 و 96 این میزان بسیار کارساز بود به طوری که ایزوله کردن بخشی از بنای ساختمان ها با قیر در میزان استحکام آن ها بسیار مؤثر است.
مدیرکل نوسازی قزوین از رتبه سوم مجمع خیران مدرسه ساز استان در کشور خبر داد و گفت:از زمان برگزاری جشنواره خیران مدرسه ساز استان در سال گذشته، خیرین استان بالغ بر 8 میلیارد تومان تعهد کرده اند که تاکنون 78 درصد از این مبلغ جذب شده است.
وی ادامه داد: یکی از موارد قابل توجه در این دستگاه اعتماد سازی است که در نتیجه آن توانسته ایم رضایت خیران را به دست آوریم.
وی همچنین از بهینه سازی تجهیزات مدارس شبانه روزی استان با اعتبار بالغ بر 2 میلیارد ریال، ساخت 3 مدرسه توسط بنیاد برکت، ساخت یک واحد آموزشی در شهر اقبالیه و ساخت یک مدرسه 12 کلاسه در منطقه سرتک قزوین خبر داد.
6012/7388خبرنگار:پریسا نوروزی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.