به گزارش ایرنا، جلیل اسلامی روز شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران مراغه افزود: در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید در قالب طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش، عدالت آموزشی در مدارس شهری و روستایی از رویکردهای اساسی در حوزه آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: احداث مدارس با مشارکت خیران مدرسه ساز، توسعه و تجهیز مدارس شبانه روزی در مناطق محروم و روستایی و نیز ارائه خدمات به مدارس کم جمعیت در روستاهای این شهرستان از جمله اقدامات انجام شده برای ارائه خدمات آموزشی برای دانش آموزان مناطق محروم است.
وی اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری، 17 مدرسه در مناطق روستایی که دارای یک تا پنج دانش آموز بوده اند از خدمات آموزشی همانند سایر
مدارس برخوردار شده اند.
وی با بیان اینکه هدف نهایی آموزش و پرورش در ایجاد امکان تحصیل برای تمامی دانش آموزان در تمامی نقاط محروم است گفت: برای این دانش آموزان
از طریق خرید خدمات آموزشی معلمان، خدمات آموزشی همانند مدارس عادی ارائه می شود.
وی با اشاره به توسعه و تجهیز مدارس حاشیه شهری مراغه در سال تحصیلی جاری افزود: در راستای توزیع امکانات و تجهیزات، 15 مدرسه در این مناطق هوشمندسازی شده و تمامی مدارس مناطق روستایی این شهرستام مجهز به سیستم گرمایشی مناسب و پکیج شده اند.
وی ادامه داد: برای اولین بار در این شهرستان، مدارس برخوردار شهری با حمایت از مدارس محروم حاشیه شهری در قالب خواهر خواندگی برخی از مشکلات این مدارس را مرتفع می کنند.
وی اضافه کرد: در این طرح، مدارس برخوردار با تخصیص 10 درصد از شهریه های دریافتی خود به این مدارس محروم در رفع مشکلات آنها مشارکت می کنند که تاکنون 250 میلیون ریال کمک به این مدارس انجام شده است.
مدیر آموزش و پرورش مراغه با اشاره به نظارت کارشناسان بر سطح کیفی آموزش در مدارس ابتدایی گفت: نظارت مستمر بر آموزش مهارت های درسی در این مقطع از جمله خواندن و نوشتن توسط راهبران آموزشی در این مدارس انجام می شود.
اسلامی با بیان اینکه توجه به رشته های فنی و حرفه ای از رویکردهای اساسی در طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش است اضافه کرد: تجهیز امکانات مورد نیاز برای هنرستان ها و نیز اجرای طرح هدایت تحصیلی برای بهره مندی دانش آموزان دوره متوسطه دوم برای این منظور در مدراس این شهرستان اجرا می شود.
هم اکنون 43 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 500 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.