دکتر محمدحسین برادران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان انتقال خون در راستای افزایش رضایت مندی اهداکنندگان طرح نوبت دهی اینترنتی را در سراسر کشور فعال کرده است.
وی اضافه کرد: برهمین اساس علاقه مندان می توانند از طریق پایگاه اداره کل انتقال خون استان قزوین به نشانی http://www.ghbto.ir در قسمت طرح نوبت دهی اینترنتی اهدای خون وارد شده و فرم ثبت نام را تکمیل کنند.
برادران ادامه داد: داوطلبان اهدای خون می توانند ساعت هشت تا 10 صبح روزهای شنبه تا پنجشنبه را به عنوان زمان مراجعه جهت اهدای خون انتخاب کنند.
وی اضافه کرد: نوبت دهی اینترنتی نقش موثری در ساماندهی مراجعه های اهداکنندگان خون بویژه در روزهای شلوغ دارد چرا که در برخی از روزهای سال از جمله شب های قدر، تاسوعا و عاشورا شاهد ازدحام جمعیت اهدا کنندگان هستیم و به دلیل همین موضوع امکان دریافت خون از بعضی از آنها وجود ندارد.
مدیرکل انتقال خون استان قزوین افزود: با توجه به اینکه خون های اهدایی عمر مصرف کوتاهی دارند و مدت زمان نگه داری آنها پایین است، راه اندازی سامانه اینترنی نوبت دهی در رفع این مشکل به ما کمک خواهد کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه بانوان هر سال سه بار و مردان چهار بار امکان اهدای خون دارند،افزود:هم اکنون بانوان قزوینی تنها 6 درصد کل اهداکنندگان خون استان را تشکیل می دهند و در این زمینه باید فرهنگ سازی بیشتری صورت بگیرد.
در نیمه اول سال جاری 27هزار و 459 داوطلب در قزوین برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد 19هزار و 784نفر موفق به اهدای خون شدند.
اداره کل انتقال خون استان قزوین دارای2مرکز خون گیری در قزوین و تاکستان است.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.