وحید مثمر روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا با بیان اینکه تعداد افراد موفق به اهدای خون در این ایام نیز نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش نشان می دهد، افزود: در این ایام 3 هزار و 670 نفر برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون استان مراجعه کرده بودند که از این تعداد 2 هزار و 958 نفر موفق به اهدای خون خود به نیازمندان شدند.
وی با بیان اینکه چهار پایگاه انتقال خون در شهرهای تبریز، مراغه و میانه کار خونگیری از مردم نوع دوست را بر عهده دارد، اظهار کرد: 50 درصد از اهدا کنندگان خون در این ایام اهدا کننده مستمر، 28 درصد اهدا کننده باسابقه و 22 درصد نیز برای اولین بار خون خود را به نیازمندان اهدا کردند.
مدیرکل انتقال خون آذربایجان شرقی با اشاره به راه اندازی پویش 'نذر اهدای خون از تاسوعا و عاشورا تا اربعین' یادآوری کرد: مردم استان با شرکت در این پایش برای تامین خون مورد نیاز نیازمندان از آن خوب استقبال کردند.
مثمر ادامه داد: هم اکنون ذخایر پایگاه های انتقال خون استان از خون های اهدایی مردم خوب بوده و افرادی که نذر اهدای خون در تاسوعا و عاشورا کرده اند، می توانند بر اساس فتوای مراجع تا اربعین حسینی نذر خود را ادا کنند.
استان آذربایجان شرقی دارای 2 پایگاه انتقال خون در تبریز و یک پایگاه در شهرستان های مراغه و میانه است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.