به گزارش شامگاه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، علی فرخزاد در نشست ستاد ساماندهی امامزاده حسین(ع) که در حسینیه این امامزاده برگزار شد، افزود:با توجه به ظرفیت بالای حرم مطهر امامزاده حسین(ع) در حوزه گردشگری، مذهبی، تاریخی و تفریحی و اقتصادی، اجرای طرح توسعه و ساماندهی این بقعه مبارکه در سالهای گذشته در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد با همکاری چند دستگاه اجرایی این طرح عملیاتی شود.
وی اضافه کرد: با انتخاب مشاور یک مجموعه کامل برای این طرح پیش بینی شد و برای آن مراکز اقامتی، زائرسرا، غذاخوری، پارکینگ و واحدهای تجاری پیش بینی شد و با توجه به هزینه های سنگین آن قرار شد با همکاری چهار دستگاه شهرداری، میراث فرهنگی، اوقاف و راه و شهرسازی و نیز استانداری این کار عملی شود.
فرخزاد ادامه داد: قرار شد 50 درصد هزینه توسط راه و شهرسازی، 20 درصد اوقاف و 30 درصد شهرداری تامین شود که کار تملک در دو بخش مسکونی و تجاری کلید خورد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین افزود: اجرای طرح توسعه امامزاده حسین(ع) می تواند موجب رونق صنعت گردشگری، مذهبی و اقتصاد استان شود و باید اجرای آن سرعت گیرد.
وی گفت: منابع مالی در قالب زمین و ملک بود که هنوز تملک به صورت کامل صورت نگرفته و به نظر می رسد برای تسریع در کار نیازمند سرمایه گذاربخش خصوصی هستیم.
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین نیزگفت: بیش از دو دهه از شروع این طرح می گذرد و امروز حداقل به 107 میلیارد تومان برای اجرای طرح نیازمندیم.
آرش رشوند افزود: در اجرای این طرح ساخت حسینیه، زائرسرا، فروشگاه، اقامتگاه، پارکینگ، درمانگاه و تالار غذاخوری پیش بینی شده و به نظر می رسد اگر ساخت دارالشفاء با مشارکت بخش خصوصی در اولویت قرار گیرد می تواند نیاز این منطقه جنوبی شهر را نیز تامین کند.
امامزاده شاهزاده حسین فرزند علی بن موسی الرضا( ع ) است که در جریان سفر به مرو در سن 2 سالگی در قزوین در گذشت و در این شهر به خاک سپرده شد.
6012*7388خبرنگار:پریسا نوروزی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.