حجت الاسلام غلامرضا عادل روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این موکب شامل 2 بخش فرهنگی و پذیرایی است و در11 روز برپا می شود و تمام اقلام مورد استفاده در آن نیز به جهت حمایت از محصولات داخلی از استان تهیه و به صورت فریز شده به نجف اشرف منتقل خواهد شد.
این مسئول اظهار داشت: تمام هزینه های این موکب از محل موقوفات متصرفی و غیر متصرفی استان تامین می شود.
حجت الاسلام عادل ادامه داد: پروانه این موکب توسط سازمان مرکزی اوقاف و امور خیریه کشور دریافت شده و روادید خادمان موکب نیز به تعداد 10 نفر دریافت شده است.
وی با اشاره به اینکه آماده دریافت نذورات خیران و واقفان برای ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین حسینی هستیم، تصریح کرد:در این موکب‌ها علاوه بر ارائه خدمات غذایی، اجرای برنامه‌های فرهنگی به مناسبت اربعین حسینی پیش‌ بینی شده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین به ویژه برنامه های ماه محرم و صفر از سوی این اداره کل اشاره کرد و افزود: همایش رد پای سه ساله، رهروان زینبی و برنامه ویژه تاسوعا و عاشورا به همراه همایش شیر خوارگان از جمله برنامه های شاخص اجرا شده در ماه محرم امسال توسط این دستگاه بوده است.
حجت الاسلام عادل همچنین یادآور شد: ویژه برنامه هایی نیز به مناسبت ماه صفر توسط این اداره کل برگزار می شود .
وی در ادامه به آمار کل موقوفات استان اشاره کرد و گفت:هم اکنون 956 موقوفه متصرفی منفعتی، یک هزار و 273 موقوفه متصرفی انتفاعی و 130موقوفه غیر متصرفی در استان وجود دارد.
حجت الاسلام عادل در پایان تعداد رقبات استان را نیز در بخش متصرفی 16هزار و 57 و غیر متصرفی 11هزار و 711 رقبه اعلام کرد و گفت: موقوفات متصرفی سیدالشهدا(ع) در سه بخش شامل 357 موقوفه در تعزیه داری، 219موقوفه در روضه خوانی و 90موقوفه در اطعام است.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.