مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در باره این ویژه برنامه ها گفت: مراسم ویژه عزاداری و سوگواری به مناسبت سالروز شهادت امام زین العابدین (ع) با حضور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت در آستان مقدس امام زادگان استان در حال برگزاری است.
حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: سخنرانی ، مرثیه سرایی، خطبه خوانی و ذکر مصیبت اهل بیت (ع) از جمله برنامه های مراسم ویژه سوگواری امام سجاد علیه السلام در امام زادگان استان گیلان است.
وی اظهار داشت: در این ویژه برنامه ها، با توجه به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی و نیز روز سوم عاشورا، یاد و خاطره شهدای کربلا نیز گرامی داشته می شود.
وی بیان داشت: اوقاف و امور خیریه در راستای اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش و نیز در راستای چشم انداز قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه، طرح سوگواره بصیرت عاشورایی را همزمان با ماه محرم در بقاع متبرکه گیلان به اجرا در آورده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان خاطر نشان کرد: سوگواره بصیرت عاشورایی در دهه آخر ماه صفر نیز با ویژه برنامه هایی متناسب با ایام حزن و اندوه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار می شود.
امروز دوازدهم محرم سالروز شهادت حضرت امام زین العابدین (ع) است.
استان گیلان دارای بیش از 900 بقعه متبرکه است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.