به گزارش ظهر شنبه ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار با مدیر جدید شعب بانک ملی استان، افزود:اگرچه مسئولان بانکی تلاش دارند تا قراردادهای خود را به گونه ای تنظیم کنند تا مشکلات شرعی به وجود نیاید، اما نمی توان خود را قانع کنیم که مبانی شرعی در بانک های ما به طور کامل رعایت می شود..
وی ادامه داد: هدف از پیروزی انقلاب تنها این نبود که پادگان ‌ها در اختیار نیروهای انقلابی قرار گرفته، ارتش اسلامی شود و سپاه پاسداران و بسیج مردمی ایجاد شود، بلکه اهداف بزرگ ‌تری وجود داشت که همه امور و نهادهای مرتبط با جامعه منطبق با اسلام شوند که این موضوع باید محقق شود.
امام جمعه قزوین اضافه کرد: اگر اقتصاد ما بر لشگر ربا پیروز شود و مستضعفان ما در مقابل مستکبران جایگاه حقیقی خود را پیدا و اثبات کنند، پیروزی انقلاب در این بخش نیز محقق شده و زندگی مردم صاحب برکت بیشتری خواهد شد.
به گفته حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، اگر مساله ربا در جامعه به وجود آید عوارض بسیاری را متوجه مردم می‌کند که شکاف اقتصادی، بی برکتی، ورشکستگی اقتصادی و اختلاط حرام با حلال از جمله آنها خواهد بود.
امام جمعه قزوین در پایان اظهار کرد: بانک ها باید از کارشناسانی که بدون رودربایستی مسائل شرعی و قرآنی را بیان می‌کنند، مشورت بگیرند زیرا مشکلات موجود با ملاحظه کاری ‌ها اصلاح نخواهد شد.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.