به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین افزود: بانیان این توطئه به دنبال جمع کردن کردهای دنیا در یک منطقه و تشکیل یک کشور مانند اسرائیل بودند که خوشبختانه تاکنون با هوشیاری ملت و دولت عراق این نقشه نقش بر آب شده و در حال خنثی شدن است.
امام جمعه قزوین در ادامه به بدعهدی های آمریکایی ها اشاره کرد و گفت: آمریکا در برجام هرچه تعهد نسبت به ایران داد بارها و بارها زیر پاگذاشت و در نتیجه باید دانست هیچ وقت نباید به گرگ ها اعتماد کرد.
حجت الاسلام عابدینی در ادامه با اشاره به اظهارات هفته گذشته ترامپ علیه ایران، گفت: برخی سخنان وی را جدی می‌گیرند در حالی که نگاه مقام معظم رهبری آن است که یک نرم افزار صهیونیستی بر مغز ترامپ حاکم شده و اسرائیلی ها به ترامپ خط می دهند و نباید به حرف های این شخص اعتنا کرد.
وی با بیان اینکه همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند برخورد آمریکا در مذاکرات ظالمانه، قلدرمابانه و زورگویانه است،افزود: هرگاه متحد و منسجم در برابر آمریکا ایستاده ایم پیروز شدیم و در مقابل، هرعقب نشینی ما را با ضرر مواجه کرده است.
امام جمعه قزوین ادامه داد: اکنون نیز در مقابل اظهارات سخیف ترامپ و مواضع دولت آمریکا باید برد موشک های خود را افزایش دهیم.
وی در ادامه با اشاره به مواضع کشورهای اروپایی نسبت به ایران،گفت: اکنون اینگونه وانمود می شود که درباره برجام تنها آمریکا است که عهدشکنی می کند و کشورهای اروپایی موضع مخالف نسبت به آمریکایی ها دارند در حالی که تجربه ثابت کرده آنها نیز در زمانی که منافع شان جور دیگر حکم کند، رفتارشان تغییر می کند و در این خصوص باید مراقب باشیم.
امام جمعه قزوین همچنین سالروز شهادت فرزند امام خمینی (ره) حاج آقا مصطفی را در نجف اشرف تسلیت گفت و افزود: کسانی که می‌خواستند خبر شهادت وی را به امام بدهند نگران بودند که مبادا حال ایشان خراب شود اما پس از اعلام خبر امام فرمودند فکر می کردم مصطفی امید آینده اسلام است البته این را هم از الطاف خفیه الهی می دانم که ما را مورد لطف و محبت خود قرار داده است.
حجت الاسلام عابدینی ادامه داد: اتفاقا همین پیش بینی امام درست از آب درآمد و با شهادت سید مصطفی خمینی مقدمه پیروزی انقلاب اسلامی با حوادث مختلف در شهرهای کشور فراهم شد.
امام جمعه قزوین همچنین به سالروز تصویب قانون کاپیتولاسیون اشاره کرد و گفت: معنای این قانون آن بود که اگر آمریکایی‌ها در ایران هر کسی را در هر مقامی بکشند، ایران و دادگاه های ایرانی حق رسیدگی به این موضوع را ندارد و باید آمریکا به آن رسیدگی کند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: امام خمینی (ره) در اعتراض به رژیم منحوس شاه در تصویب قانون کاپیتولاسیون وارد عرصه امر به معروف و نهی از منکر شد و خداوند به پاداش آن ملت ایران را نجات داد.
حجت الاسلام عابدینی افزود: نحوه رسیدگی آمریکایی‌ها به جنایت ها را نیز همه می‌دانیم که چطور است، به عنوان نمونه نزدیک چهارصد انسان بیگناه را در یک هواپیما به شهادت می‌رسانند و به جای محاکمه عامل این جنایت به او مدال می دهند .
امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به پیش رو بودن پیاده روی بزرگ اربعین حسینی (ع) خواستار حمایت های مادی و معنوی و بسیج امکانات برای برگزاری هرچه با شکوه تر این آیین معنوی و مذهبی شد.
وی در پایان با اشاره به تغییر رییس کل دادگستری استان قزوین در هفته قبل، از ریاست جدید این دستگاه خواست بر اساس مستندهای حقوقی و قانونی در برابر زمین خواران ایستادگی و با آنها برخورد جدی کند.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.