در این مطلب که به قلم الناز فشالنجی نوشته شده، آمده است: جابجایی درختان شهری در اجرای پروژه‌های عمرانی امری مهم تلقی می‌شود که مجموعه مدیریت شهری قزوین به این موضوع پرداخته است.از آنجا که بسیاری از درختان موجود در مسیر پروژه های عمرانی درختان تنومند و قدیمی شهر هستند و به عنوان میراث ارزشمند آن به شمار می روند از همین رو جابجایی درختان موجود در مسیر اجرای پروژه های عمرانی موجب دلگرمی شهروندان در خصوص اجرای دقیق این پروژه‌ها و تلاش شهرداری برای حفظ سرمایه‌های مادی و معنوی شهر شده است.
مظفری مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قزوین در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار پیام شهر گفته است در انتقال این درختان تمام شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی رعایت می شود.
وی، پروژه کمربند سبز شهر، بلوار صیاد شیرازی، بوستان پیشکسوتان و ورودی شهر از سمت بویین زهرا را از جمله مکان‌های در نظر گرفته شده برای انتقال این درختان نام برده است.
احد چگینی عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این زمینه گفته است: برای اجرای طرح های عمرانی موانع موجود شامل درخت، گیاهان، منازل مسکونی و ساختمان های تجاری برداشته می شود که البته شهرداری برای حفظ درختان با جا به جا کردن، در راستای حفظ و نگه داری آنها تلاش می کند.
وی در این گفتگو همچنین افزوده است:در سال‌های اخیر بیش از یک هزار و 400 هکتار فضای سبز در مسیر باراجین احداث شده که موجب افزایش سرانه فضای سبز در شهر شده است.
باغستان سنتی قزوین در مسیر ثبت جهانی، اتخاذ تصمیم جامع در خصوص وضعیت خیابان خیام به نقل از صفری سرپرست شهرداری قزوین، ورزش بانوان؛ محروم و بی حامی، بررسی عملکرد سازمان آتش نشانی در صحن شورا، باز طراحی پاتوق محله حلیمه خاتون ، الحاق مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قزوین به مراکز بین المللی، ساماندهی بازار قزوین و دستیابی به جامعه پایدار با حضور پویای زنان از دیگر عنوان های اخبار و گزارش های هفته نامه پیام شهر است.
هفته نامه پیام شهر نشریه فرهنگی اجتماعی و اطلاع رسانی شهرداری قزوین است که به سردبیری و سرپرستی عادله مهرابی منتشر می شود.
6012/7388خبرنگار:پریسا نوروزی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.