در بخشی از این یادداشت که به قلم محمد کاظم انبارلویی نوشته شده آمده است تردیدی وجود ندارد که آمریکا، دشمن زخم خورده ملت ایران و خصم شماره یک دولت جمهوری اسلامی است.
آمریکایی‌ها دورانی از این خصومت ورزی را می گذرانند که یک کاباره دار حرفه ای را برای اداره کشور بر اساس سوزنبانی نخبگان این کشور روی کار آورده اند.
ترامپ ضمن اینکه یک کاباره دار خوب است، دانش خود را نیز در کازینوداری هم نشان داده و درک اینکه کاباره چیست و کاباره داری آن هم در حوزه سیاست کدام است، فوق العاده مهم است.
او اداره امروز آمریکا را یک شو می داند، کسانی که پشت پرده نیاز آمریکا به چنین کاراکتری را مدیریت می کردند به خوبی می دانستند که آمریکا در اداره کنونی خود در اواخر دهه دوم هزاره سوم میلادی احتیاج مبرم به یک شومن دارد! ترامپ در اداره اقتصاد کشور، سیاست داخلی و خارجی و حفظ هژمونی آمریکا در منطقه و جهان درست نقش یک شومن سیاسی را بازی می کند و می داند کی و چگونه تلید هیجان کند، بخنداند و با شکلک درآوردن تولید فرح کند و از این معرکه گیری چقدر پول جمع کند!
نگارنده این یادداشت در بخش دیگری از این مطلب نوشته است که چه رفتار آمریکایی‌ها و ترامپ را یک شو بدانیم یا یک قمار، یک حقیقت برای ما روشن است و آن اینکه دیپلماسی خارجی آمریکا بر اساس راهبرد «سرکاری» بسته می‌شود.
آمریکایی‌ها 50 سال است فلسطینی‌ها را سر کار گذاشتند و با مذاکرات صلح آنها را سرگرم کرده اند، استکبار جهانی از متن و روح هر مذاکراتی فقط توسعه و تسلط خود را در منطقه دنبال می‌کند و طرف مذاکره را سرکار می گذارد تا او فرصت اندیشیدن درست برای دفاع پیدا نکند.
این هفته نامه همچنین تیتر اول خود را به بررسی تغییر استاندار قزوین و تاثیر آن بر حل مشکلات استان اختصاص داده و نوشته است آیا تغییر استاندار مشکلات استان را رفع می کند.
مصاحبه اختصاصی هفته نامه هفت دی با پیشکسوتان هنر تعزیه قزوین با عنوان تعزیه هنری در مسیر اعتلای پرچم قیام حسینی و مطلبی با تیتر در امامزاده علی شکر ناب برای مسافران از دیگر مطالب این شماره هفته نامه هفت دی است.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.