به گزارش ایرنا منوچهر حبیبی روز دوشنبه در مراسم معارفه مدیر جدید بانک کشاورزی استان افزود : استان قزوین با 2 هزار و 500 واحد تولیدی کشاورزی ظرفیت فراوانی در بخش کشاورزی دارد و اگر محدودیت های منابع آب و مسائل زیست محیطی نبود این واحدها، چهار برابر قابلیت افزایش داشت .
وی ادامه داد : به طور متوسط سالیانه یک هزار تقاضای سرمایه گذاری در بخش های مختلف در استان ثبت می شود که به دلیل محدودیت ها نمی توانیم به همه آنها پاسخ دهیم .
وی با بیان اینکه قزوین در کشاورزی نوین جزو استان های پیشرو است، اظهار کرد: در بخش سیستم آبیاری نوین 40 هزار هکتار در دستور کار قرار گرفته که حدود 50 درصد آن اجرا شده و بقیه در دست پیگیری است .
به گفته حبیبی ، نگاه علمی و کارشناسی در زمینه کشاورزی استان وجود دارد و باید موضوع استفاده از سیستم آبیاری نوین در استان با جدیت پیگیری شود .
وی با بیان اینکه توسعه بر مبنای تسهیلات بانکی تعریف شده است ، گفت : امروزه در سیستم اقتصادی کشور تمام فشارها بر بانک ها استوار است در صورتی که برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله کشاورزی باید ضمن تکیه بر تسهیلات بانکی، به دنبال سایر منابع نیز باشیم .
معاون اقتصادی استاندار قزوین با اشاره به اینکه بانک به عنوان کاتالیزور در تولید مطرح شده است ، افزود : واقعیت این است که اگر بانک ها نگاه حمایتی به تولید نداشته باشند ، تحقق اهداف با مشکل مواجه می شود که در این راستا بانک کشاورزی سهم 90 درصدی در پرداخت تسهیلات دارد.
در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات موسی رمرودی ، سید هادی الدین قائمی به عنوان رئیس جدید امور شعب بانک کشاورزی استان قزوین معرفی شد .
6101*6012 خبرنگار:هادی درزی رامندی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.