حسین رحمانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عبور کامیون با بارهای غیرمجاز،علاوه بر تخریب جاده ها ، ترافیک را نیز با مشکل مواجه کرده است.
وی با بیان اینکه در این رابطه اداره کل صنعت، معدن و تجارت و صاحبان معادن هیچ گونه همکاری را برای ترمیم، لکه گیری و آسفالت جاده های روستایی به عمل نمی آورند، یادآور شد: احداث راه های روستایی برای بار ترافیکی خاص روستاها طراحی شده که با ورود کامیون های حامل مواد معدنی، بسیاری از راه های موجود با خرابی همراه هستند.
رحمانی با اشاره به اینکه 46 راه روستایی استان به طول 594 کیلومتر با معادن مشترک هستند، اضافه کرد: با توجه به عدم کنترل بارهای انتقالی از معادن که همگی غیرمجاز نیز هستند، ما با خرابی و استهلاک بیش از حد جاده ها روبرو هستیم.
به گفته رئیس اداره نظارت بر راه های روستایی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، با وجود تفاهم نامه های میان وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت با راه و شهرسازی، هیچ اقدام کنترلی در این زمینه به وجود نیامده و علاوه بر شکایت های فراوان روستائیان، ما هر روز شاهد خرابی های روزافزون جاده های روستایی هستیم.
طول راه های روستایی استان پنج هزار و 316 کیلومتر است که 2 هزار و 600 کیلومتر آن آسفالت بقیه شوسه و خاکی است .
800 کیلومتر از راه های روستایی دارای آسفالت قدیمی با عمر بیش از 15 تا 20 سال است که برای لکه گیری و روکش آسفالت آنها به یک هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
8054/ 6012خبرنگار: رضا اسدی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.