عین الله صادقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 100مراقب سلامت در مدارس عادی و چهار مراقب سلامت در مدارس استثنایی استان فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه به ازای هر750دانش آموز یک مراقب سلامت در مدارس استان فعالیت دارند، اضافه کرد: در مدارس روستایی نیز بهورز های خانه بهداشت مراقبت بهداشتی و سلامت دانش آموزان را بر عهده دارند.
صادقی اضافه کرد: برای پوشش کل دانش آموزان استان حداقل 100نیروی انسانی دیگر لازم داریم.
وی همچنین گفت: ارزیابی سلامت دانش آموزان، کنترل بهداشت فردی و انجام کمک های اولیه، بیماریابی و کنترل آنها،همکاری در غربالگری با پزشک،شنوایی سنجی و بینایی سنجی ومعاینات سطحی دندانپزشکی از جمله وظایف مراقبان سلامت در مدارس است.
صادقی در ادامه با اشاره به فعالیت 600 اتاق بهداشت در مدارس استان گفت: در صورتی که هر مدرسه ای فضای لازم را برای ایجاد این اتاق داشته باشد آمادگی لازم را برای تجهیز آن داریم.
وی یادآور شد: در سال جاری در راستای اجرای پروژه مهر و بازگشایی مدارس اداره سلامت و تندرستی 52 واحد آموزشی به ملزومات اتاق بهداشت مجهز شدند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: تجهیزات بهداشتی شامل تمام وسایلی است که با هدف بهبود وضیعت بهداشت در مدارس تهیه و به کار گرفته می شود.
استان قزوین دارای 230هزار دانش آموز است که 118هزار و 403 تن از آنها را دانش آموزان ابتدایی تشکیل می دهند.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.