به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی روز شنبه در دیدار فرمانده و جمعی از کارکنان نیروی انتظامی استان قزوین با وی که به مناسبت هفته ناجا انجام شد،افزود: تا پیش از انقلاب اسلامی کشور ما در حوزه امنیت از وضعیت مطلوبی برخوردار نبود اما پس از انقلاب و به واسطه حضور نیروهای مومن و ایثارگر نظامی و انتظامی از امنیت قابل قبولی چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن برخوردار بوده است.
وی، یکی از مهم ترین دغدغه های پیامبران الهی را امنیت برشمرد و یادآور شد: حضرت ابراهیم (ع) در ابتدا برای مردم مکه از خداوند طلب امنیت و آرامش کرد و پس از آن برایشان درخواست نان، آب و غذا کرد.
امام جمعه قزوین در ادامه به وجود 2 نوع امنیت در کشور اشاره و یادآور شد: امنیت ایمانی و امنیت امنیتی 2 حوزه در این بخش محسوب می شوند که در بخش نخست باید در ایمان مردم سرمایه گذاری لازم صورت پذیرد و در بخش دوم نیز فضا باید به گونه ای باشد تا کسی جرات برهم زدن نظم و آرامش مردم و جامعه را نداشته باشد.
وی به شعار امسال هفته نیروی انتظامی که پلیس برای امنیت، امنیت برای همه است، اشاره کرد و گفت: بخش همه در خدمت امنیت هم خوب بود به شعار امسال ناجا اضافه می شد تا همه خود را در ایجاد آن سهیم بدانند.
فرمانده انتظامی استان قزوین نیز در این نشست گفت: هدف از برگزاری برنامه های هفته نیروی انتظامی تاکید بر حفظ و پاسداشت امنیت است و همه باید در این راه با پلیس سهیم باشند.
سردار مهدی محمودی با اشاره به ضرورت دین مبین اسلام بر ایجاد امنیت، افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با فرماندهان نیروی انتظامی به ضرورت امنیت داخلی و نقش آن در جامعه اسلامی تاکید داشتند.
وی با اشاره به 150 برنامه درون و برون سازمانی نیروی انتظامی استان در هفته ناجا، اضافه کرد: با وجود همه کمبودها، پلیس در ایجاد بستر نظم و آرامش برای شهروندان تلاش فراوانی از خود به خرج داده و در این راه از هیچ کوششی هم فروگذار نیست.
سردار محمودی، 6 اولویت مهم پلیس را یادآور شد و افزود: مبارزه با جرائم از جمله سرقت، موادمخدر، قاچاق کالا و تلاش در جهت کاهش تلفات جاده ای، دفاع از مرزها و ارتقای توان کارکنان با آموزش از جمله این اهداف هستند.
وی در پایان گفت: تلاش نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت اجتماعی در استان باعث کاهش 50 درصدی تخلفات کارکنان آن و نیز افزایش 40 درصدی سطح رضایت شهروندان از طریق سامانه 197 شده است.
14 تا 20 مهر به عنوان هفته نیروی انتظامی نام گذاری شده است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.