به گزارش ایرنا، سردار مهدی محمودی در خطبه های پیش از نماز جمعه شهر قزوین افزود: هدف از برگزاری این برنامه ها بزرگداشت و یادآوری نعمت بزرگ امنیت و همچنین انعکاس خدمات و دستاوردهای پلیس در مهار آسیب‌های اجتماعی و تعیین سهم دستگاهها و نهادها در تامین امنیت و آگاه سازی شهروندان نسبت به وظایف خود برای همکاری با نیروی انتظامی است.
وی با اشاره به دستاوردهای پلیس در 6 ماهه اول سال جاری در استان، گفت: کاهش 6 درصدی انواع سرقت ها، کاهش 13 درصدی کل سوانح جاده ای درون و برون شهری، کاهش 14 درصدی کشف انواع مواد مخدر، افزایش 33 درصدی دستگیری اراذل و اوباش، افزایش 30 درصدی کشف کالای قاچاق و 19 درصدی برخورد با مسائل ضد اخلاقی و اجتماعی، افزایش 53 درصدی دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر و کاهش 12 درصدی جرائم خشن در استان با 140 واحد گشتی و 6 هزار و 960 ساعت گشت در استان از جمله اقدامات پلیس در استان ظرف این مدت بوده است.
وی با بیان اینکه به موضوع امنیت در آیات قرآن و احادیث اسلامی اشاره شده است، افزود: صحت و امنیت 2 نعمت مجهول هستند که قدر آنها تنها زمانی که از دست می روند، شناخته می شود.
این مقام انتظامی ادامه داد: هیچ فعالیتی در هیچ عرصه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بدون وجود امنیت شکل نمی گیرد و این مقوله جزو ملزومات همه حکومت هاست.
سردار محمودی ادامه داد: حکومت ها تلاش می کنند که امنیت خود را حفظ کنند و امروزه به یمن وجود جمهوری اسلامی، امنیت ایران در منطقه و در کنار کشورهای ناآرامی چون عراق، سوریه و افغانستان مثال زدنی و بی مانند است.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود به این موضوع بارها اشاره و اذعان کردند که باید مراقب دسیسه ها و دشمنی‌های استکبار جهانی که به شیوه های مختلف به دنبال از میان بردن امنیت کشور هستند، باشیم.
سردرا محمود همچنین گفت: امروزه در حقیقت فعالیت نیروی انتظامی برای تامین امنیت و آسایش به معنای واقعی مجاهدت فی سبیل الله است و این مدال افتخاری برای نیروی انتظامی است که توسط مقام معظم رهبری اعطا شده است.
فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین ادامه داد: امیدواریم با تلاش همه نهادهای دولتی و حاکمیتی برای حفظ این امنیت مثال زدنی تلاش کنیم.
وی ادامه داد: پلیس در واقع در جامعه ناظم اجتماعی است و باید با مشارکت همه آحاد جامعه در نظم اجتماعی تلاش کنیم.
سردار محمودی گفت: برای حفظ امنیت و مقابله با آسیب زنندگان به آن به پلیسی هوشمند و متخصص نیازمند هستیم و تلاش می‌کنیم برای تقویت نیروی انتظامی، ارتقای آموزش ها و به روز کردن تجهیزات برای برخورد با متخلفان اقدام کنیم.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی استان قزوین در سطح کشور موفق به دریافت لوح پلیس نمونه شده است که نتیجه زحمات همه همکاران و هدایت و همکاری همه دستگاه هاست و از این بابت به خود می بالیم.
سردار مجمودی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: پلیس به هیچ عنوان به کسانی که مخل نظم و امنیت جامعه هستند، امکان فعالیت نخواهد داد و در مبارزه با قاچاقچیان و اراذل و اوباش لحظه ای کوتاهی نخواهد کرد.
وی در پایان به مسافران اربعین توصیه کرد حتما گذرنامه و مدارک هویتی را با خود به همراه داشته باشند و از مرز مشخص شده در گذرنامه برای حضور در کربلا اقدام کنند تا با مشکلات احتمالی روبرو نشوند.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.