به گزارش ایرنا، کریم حبیبی انبوهی روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: به این ترتیب تعداد دهیاری های استان قزوین به 639دهیاری افزایش خواهد یافت.
وی اضافه کرد: بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 تعداد آبادی های استان یک هزار و 127 آبادی بوده که سهم آبادی های دارای سکنه 878 آبادی است.
این مسئول همچنین گفت: براین اساس تعداد روستاهای استان نیز 823 روستا بوده و جمعیت روستایی قزوین نیز 321 هزار و 610 نفر معادل 25 درصد جمعیت است.
وی همچنین افزود: از این جمعیت 295 هزار و 250 نفر معادل 98.1 دهم درصد جمعیت روستایی استان مشمول مدیریت دهیاری ها هستند.
این مسئول ادامه داد: از آغاز تاسیس دهیاری های استان تاکنون اعتبارات توزیع شده به دهیاری ها تا سال 92 ، 950 میلیارد ریال بوده و از سال 92 به این سمت نیز این رقم به 2 هزار و 120 میلیارد ریال افزایش یافته است.
حبیبی انبوهی با اشاره به تعداد پروژه های افتتاح شده توسط دهیاران استان از ابتدا تاکنون، گفت: چهار هزار و 792 پروژه از آغاز تاسیس دهیاری ها در استان به بهره برداری رسیده اند که از این تعداد 2 هزار و 13 پروژه قبل از دولت یازدهم و 2 هزار و 779 پروژه از آغاز دولت یازدهم تاکنون افتتاح شده اند.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 464 طرح با 330 میلیارد ریال توسط دهیاران استان به بهره برداری رسیده اند که اصل بودجه آنها از محل مالیات بر ارزش افزوده تامین شده است.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 15 دستگاه مکانیزه حمل پسماند که توسط شرکت تعاونی دهیاری ها و شهرداریهای استان تامین شده اند به زودی به 15 بخشداری استان واگذار می شوند.
حبیبی انبوهی با اشاره به برگزاری انتخابات شوراها،گفت: دفتر امور روستایی استانداری دوره آموزشی مدیریت روستایی را برای شوراها به تفکیک بخش ها تاکنون برای 2 هزار و 100 نفر از منتخبان شورای پنجم برگزار کرده است تا این منتخبان با روش های مدیریت روستا آشنا شوند.
وی ادامه داد :برای اولین بار همچنین شورای عشایری استان را برای مدیریت 2 هزار و 200 عشایر راه اندازی کرده ایم تا بتوانیم به شکل بهتر در ساماندهی وخدمات رسانی به عشایر استان اقدام کنیم.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 15 مهرماه روز روستا، افزود: برای چهارمین سال همایش ملی روز روستا با حضور رئیس جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار می شود و یکی از بانوان دهیار استان به نام حدیثه باقری، دهیار روستای زناسوج از توابع الموت غربی شهرستان قزوین برای سخنرانی در این اجلاس انتخاب شده است.
وی در پایان با اشاره به برنامه های روز روستا در استان قزوین،افزود: برگزاری همایش های روز روستا در بخش ها و روستاهای استان،بازدید مدیران از روستاها، تجلیل از تلاشگران و فعالان عرصه های اقتصادی،سیاسی،اجتماعی،فرهنگی وهنری روستاها،افتتاح و آغاز عملیات پروژه های روستایی و برگزاری نمایشگاه های محصولات استانی و نمایشگاه های مصنوعات دستی،فرهنگی و هنری از جمله این برنامه ها در استان هستند.
استان قزوین دارای 823 روستا و 530 دهیار است.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.