به گزارش ایرنا، کریم حبیبی انبوهی بعدازظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: از 90 هزار خانوار روستایی استان، هفتاد هزار خانوار از شرایط لازم برای استفاده از مزایای بیمه اجتماعی برخوردار هستند که از این تعداد تاکنون نزدیک 30 هزار خانوار زیر پوشش این بیمه قرار گرفته اند.
وی اظهار کرد: امیدواریم با تلاش دفتر امور روستایی استانداری، بخشداری ها و دهیاری ها و صندوق بیمه اجتماعی روستائیان استان تا سال آینده بخش زیادی از خانوارهای روستایی که هنوز عضو این بیمه نیستند، زیرپوشش قرار داده شوند.
حبیبی انبوهی در ادامه به اجرای طرح هر دهیار یک کارگزار بیمه اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: در این طرح دهیاران با اطلاع رسانی به افراد روستا آنها را از مزایای بیمه اجتماعی و عضویت در آن مطلع می سازند.
وی اظهار کرد:ضعف در اطلاع رسانی،عملکرد سوء برخی شرکت های بیمه ای و فعال نبودن کارگزاری ها از دلایل عمده استقبال نه چندان مناسب روستائیان استان برای عضویت در بیمه اجتماعی بوده است اما تلاش داریم تا با آگاهی بخشی مناسب به جامعه هدف این مشکل را برطرف کنیم.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین گفت: روستائیان با عضویت در بیمه اجتماعی می توانند از مزایایی چون دریافت مستمری بازنشستگی، فوت و یا از کارافتادگی بهره مند شوند.
این مسئول اضافه کرد: تنها پنج درصد از هزینه های عضویت در این بیمه برعهده روستائیان می باشد و باقی آنرا دولت متقل می شود.
حبیبی انبوهی در ادامه تصریح کرد: بیمه اجتماعی یک خدمت بزرگ به روستائیان از سوی دولت برای تامین آتیه این بخش از جامعه است.
وی در ادامه از تدارک برای اجرای طرح بیمه اماکن روستایی برای نخستین بار در کشور در استان قزوین خبر داد و اظهار کرد: در این طرح اماکن روستایی در مقابل حوادثی چون زلزله، سیل، طوفان و آتش سوزی بیمه می شوند.
حبیبی انبوهی در ادامه با اشاره به اختصاص اعتبارات مربوط به درآمدهای کسب شده از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها، گفت: این بودجه با تناسب جمعیت به دهیاری ها اختصاص می یابد.
این مسئول گفت: با توجه به اینکه 23 درصد جمعیت استان قزوین در روستاها زندگی می کنند، به همین تناسب نیز اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده بین دهیاری ها تقسیم می شود.
وی با بیان اینکه استان قزوین به لحاظ هزینه کرد مناسب بودجه و انضباط مالی در کشور پیشتاز است، اظهار کرد: این در حالی است که تعداد کارشناسان مالی تعیین شده در این خصوص برای دهیاری های استان از بسیاری استان ها کمتر می باشد.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین در ادامه به اختصاص 200 میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات ارزان قیمت براساس تفاهم نامه بین بانک سینا و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری به روستاهای استان اشاره کرد و گفت: این اعتبارات صرف حمایت از اجرای طرح های اقتصادی در سطح روستاها می شود و در صورت جذب کامل، در مرحله بعد نیز می توان به همین میزان اعتبار به این طرح ها تزریق کرد.
وی اظهار کرد: بیشترین طرح های ارائه شده برای جذب اعتبارات مربوط به تفاهم نامه بین بانک سینا و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری با 15 درصد مربوط به استان قزوین بوده است.
حبیبی انبوهی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به فعالیت کارگروه توسعه روستایی به عنوان یکی از کارگروه های ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان، گفت: در ذیل این کارگروه چهار کمیته از جمله پسماند را برای نخستین بار در سطح کشور راه اندازی کرده ایم.
وی اظهار کرد: تشکیل این کمیته در ساماندهی پسماند و زباله های روستایی و ارتقای سطح بهداشت در این مناطق بسیار موثر واقع شده که الگویی برای سایر استان های کشور است.
استان قزوین دارای 842 روستا با 530 دهیاری است.
3013
انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.