کریم حبیبی انبوهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در این طرح از ظرفیت دهیاران برای اطلاع رسانی به ساکنان روستا و افزایش سطح پوشش بیمه اجتماعی روستائیان استفاده می کنیم.
این مسئول گفت: بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ظرفیت بسیار مناسبی برای تقویت سطح رفاه اهالی روستاها می باشد که از سوی دولت در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: اجرای این طرح و برقراری بیمه اجتماعی روستائیان می تواند به ماندگاری ساکنان در روستاها کمک کند و روند مهاجرت از روستا به شهر را معکوس نماید.
حبیبی انبوهی گفت: با پوشش بیمه اجتماعی، روستائیانی فاقد بیمه شغلی می توانند با هزینه ناچیزی خود را بیمه کرده و از مزایایی چون بازنشستگی برخوردار شوند.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین یادآور شد:در مرحله اول 40 هزار خانوار برای عضویت در بیمه اجتماعی روستائیان در استان هدف گذاری شده است و در مرحله بعد این رقم باید به 70 هزار خانوار افزایش پیدا کند.
وی در پایان با بیان اینکه ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر نیز می توانند به عضویت بیمه اجتماعی دربیایند،اظهار کرد: یک سوم حق بیمه را روستائیان یا کشاورزان و سایر را نیز دولت تقبل می کند.
در ابتدای دولت یازدهم جمعیت زیر پوشش بیمه اجتماعی روستائیان در استان قزوین ١١ هزار خانوار بوده که این رقم هم اکنون به ٢٨ هزار خانوار افزایش یافته است.
90 هزار خانوار در روستاهای استان قزوین زندگی می کنند.
استان قزوین دارای 842 روستا با نزدیک به 500 دهیاری است.
6101/ 3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشاردهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.