علرضا کلانتری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه زائران اربعین حسینی برای شرکت در همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی باید به سامانه‌ سماح مراجعه کنند، افزود: نام از متقاضیان اربعین حسینی در سامانه سماح از اول شهریور آغاز شده است.
این مسئول گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه مستقیم به سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir و یا از طریق هر یک از دفاتر و شرکت‌های زیارتی فعال استان که اعلام آمادگی خود را در سامانه جامع کارگزاران اعلام کرده اند، نسبت به ثبت نام در سامانه سماح اقدام کنند.
وی همچنین گفت: در سال گذشته زائران استانی برای دریافت روادید به استان البرز و یا تهران می رفتند که مشکلاتی برای آنها ایجاد می شد ولی امسال با توجه به آمادگی دفتر وزارت خارجه در قزوین آمادگی داریم زمینه صدور ویزا در استان را برای زائران فراهم کنیم.
این مسئول با اشاره به محدودیت هایی که سفارت عراق در صدور روادید اربعین دارد،افزود: زائران برای صدور روادید می‌توانند در زمان مقرر به صورت گروهی و انفرادی ثبت نام کنند.
کلانتری با بیان اینکه در سال جاری نیز همانند سال گذشته طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین مستقر در وزارت کشور،بیمه زائرین اربعین اجباری بوده و هزینه آن همزمان با ثبت نام از زائرین دریافت می‌شود،افزود: بیمه ایران به عنوان شرکت بیمه گر مسئولیت بیمه زائرین اربعین را برعهده دارد و هزینه بیمه زائرین اربعین با رایزنی هایی که با شرکت بیمه گر صورت پذیرفت نه افزایش نیافته و برابر نرخ سال گذشته یعنی 188 هزار ریال تعیین شده است.
وی اضافه کرد: در سال جاری نیز پرداخت هزینه ارزی روادید زائرین به صورت ریالی و از طریق سامانه سماح و برابر نرخ روزانه مصوب بانک مرکزی انجام می‌شود.
این مسئول تاکید کرد: تقسیم بندی خروج زائرین هر استان از هر مرز و همچنین استان هایی در آن‌ها کنسولگری موقت راه اندازی خواهند شد توسط ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور مشخص می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هزینه‌های مربوطه تنها از طریق درگاه اینترنتی قابل پرداخت خواهد بود،گفت: دریافت هرگونه وجه به صورت دستگاه کارت خوان و چه به صورت نقدی تحت هر عنوانی ممنوع بوده و با متخلفان برخورد خواهد شد.
این مسئول در پایان یاد آور شد: در حال حاضر 26 دفتر زیارتی مجاز در استان فعالیت می کند و 20 دفتر فرعی هم ایجاد شده و با تفاهم نامه امضا شده زمینه ارائه خدمات به زائران در شهرها و روستاها مهیا شده است.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.