به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در یادواره شهدای روستای مورآباد از توابع شهرستان آبیک،افزود: دست های آن شهید مانند دست حضرت ابوالفضل (ع) و سر ایشان مانند امام حسین (ع) قطع شد و سرانجام نیز مانند مولای خود مظلومانه به شهادت رسید.
وی در ادامه با اشاره به اینکه شهدا دغدغه حل مسائل و مشکلات مسلمانان و مظلومان را داشتند،اضافه کرد:
پیامبر گرامی اسلامی (ص) فرمودند اگر مسلمانی دغدغه حل مشکلات مسلمانان و مظلومان را نداشته باشد، مسلمان نیست و شهدا هم همین معنا را دنبال کرده و دست مظلومان مسلمان و غیرمسلمان را گرفتند.
امام جمعه قزوین دعوت به عدالت و مبارزه با ظلم را یکی دیگر از اهداف شهدا برشمرد و ادامه داد: در این رابطه خداوند می فرماید ما پیامبران را فرستادیم و کتاب نازل کردیم تا مردم برای عدالت و قسط به پا خیزند.
نماینده ولی ‌فقیه در استان قزوین مبارزه با ظلم را هدف همه شهدا دانست و گفت: سرور همه شهدا، یعنی امام حسین (ع) فرمودند مگر نمی‌بینید که به حق عمل نمی‌شود و مردم به باطل افتاده‌اند؟، من این زندگی را نمی‌توانم تحمل کنم و شهادت در راه خدا را می‌خواهم'و امروز مصداق برخی از این ظلم‌ها را در سوریه، یمن، میانمار و سایر کشورهای منطقه نیز به وضوح شاهدیم.
امام جمعه قزوین هدف دیگر شهدا را امر به معروف و نهی از منکر دانست و با اشاره به اینکه اباعبدالله ‌الحسین (ع) نیز برای انجام این هدف قیام کردند،اضافه کرد: هدف دیگر شهدا صدور دین بود و ما نیز باید پیرو این هدف آنها باشیم و اگر توان حرکت و پیروی از اهداف آنها را نداریم نباید حرف آنها را دگرگون معرفی کنیم.
به گفته امام جمعه قزوین، شهدا زمینه سازان ظهور به شمار رفته و بزرگترین اتفاق عالم نیز همان ظهور امام زمان (عج) است و انبیاء و ائمه اطهار (ع) نیز تحقق آن را زمینه سازی کرده و خداوند هم به آن وعده داده که آینده جهان، آینده برافراشته شدن پرچم حق و نابودی ظلم است.
در پایان این مراسم، نماینده ولی فقیه در استان از خانواده های شهیدان علی و عبدالله صالحی، تجلیل و قدردانی به عمل آورد.
روستای مورآباد از توابع آبیک و بخش بشاریات این شهرستان واقع شده است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.