تیم امید کاراته ایران متشکل از پنج ملی پوش به نام های علی مسکینی در وزن منهای 60 کیلوگرم، امیررضا میرزایی در وزن منهای 67 ، الیاس محمدزاده در وزن منهای 75 ، مهدی قراری زاده در وزن منهای 84 و صالح اباذری در وزن مثبت 84 کیلوگرم خود را برای حضور در مسابقات جهانی اسپانیا در این اردو آماده می کند.
مسابقات قهرمانی نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان هفته اول آبان ماه به میزبانی تنریف اسپانیا برگزار می شود.
از پنج کاراته کای حاضر در مرحله سوم اردو که در قزوین در حال برگزاری است امیر رضا میرزایی به نمایندگی از کاراته این استان در این اردو حضور دارد که نشان دهنده رشد و پویایی کاراته استان است.

***مسابقات کاراته امید در جهان شانه به شانه بزرگسالان پیش می رود
مربی تیم ملی امید کاراته ایران در حاشیه این اردو که در خانه کاراته شهید سیاهکالی مرادی در حال برگزاری است ، به خبرنگار ایرنا گفت: مسابقات امید در جهان از سطح بالایی برخوردار است و شانه به شانه مسابقات بزرگسالان پیش می ود .
شهاب سلطانی ادامه داد: برخی از کاراته کاهای امید حاضر در این رقابت ها در دوره های گذشته در سطح مسابقات بزرگسالان شرکت کرده اند که این موضوع نشان دهنده سطح بالای این مسابقات است.
وی افزود: چون ترکیب تیم ها در رده های پایه اعم از نوجوانان،جوانان و امید ثابت نیست به سختی می توان نتایج و مدال آوران این رقابت ها را پیش بینی کرد ولی حضور پیوسته کشورهای ژاپن، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا ،آذربایجان، عربستان و ازبکستان در این رقابت ها در شناخت حریفان بسیار موثر است.
وی با بیان اینکه ملی پوشان تاکنون 2 مرحله اردو را در رشت و قزوین را پشت سر گذاشته اند و مرحله سوم نیز در قزوین در حال برگزاری است افزود:اکنون تیم ملی امید ایران شرایط به نسبت خوبی را دارد و امیدواریم هر پنج نفر با نمایش توانمندی های تاکتیکی و تکنیکی ذاتی خود در مسابقات اسپانیا در هر پنج وزن به مدال دست یابند.
سلطانی ادامه داد: ملی پوشان تیم ملی امید در پایان این مرحله به مسابقات کاراته وان ترکیه که لیگ جهانی کاراته است اعزام می شوند که در حکم مسابقات تدارکاتی محسوب می شود.
وی ضمن تقدیر از هیات کاراته استان قزوین به دلیل فراهم کردن شرایط مناسب برای تمرین، تغذیه و اسکان ملی پوشان افزود: تمرینات فنی و بدنسازی و برنامه های تاکتیکی و تکنیکی تیم ملی امید زیر نظر کادر فنی به صورت مداوم و منظم پیگیری می شود و با تاکید بر تمرینات تاکتیکی و اختصاصی تلاش می کنیم ملی پوشان به مدال های رنگارنگ دست یابند.
مربی تیم ملی امید کاراته ایران افزود: تا مسابقات اسپانیا زمان اندکی باقی مانده و تلاش می کنیم ملی پوشان را از لحاظ آمادگی جسمانی و روحی به اوج خود برسانیم.

*** ملی پوشان کاراته امید با آسیب دیدگی مواجه نیستند
مربی بدنسازی تیم ملی کاراته نیز در حاشیه برگزاری این اردو با بیان اینکه هرچقدر سطح آمادگی کاراته کاها بیشتر باشد میزان آسیب دیدگی نیز کاهش خواهد یافت ، افزود: کاراته رشته ای بسیار پرآسیب و برخوردی است و آسیب و حرکت در آن به هم پیوسته اند ولی خوشبختانه اکنون هیچکدام از ملی پوشان کاراته امید ایران با آسیب دیدگی مواجه نیستند.
نعیما خواجوی با اشاره به میزان آمادگی اعضای تیم افزود: در زمان ملحق شدن بنده به تیم ملی از چند هفته گذشته ملی پوشان از وضعیت نسبی رو به بالایی برخوردار بودند و ما تلاش کردیم تا آمادگی تیم را برای مسابقات آبان ماه اسپانیا به شرایط مطلوب یا بهینه برسانیم.
وی اظهار کرد: در این راستا با برگزاری اردوهای آمادگی با راهنمایی و مشورت کادر فنی انجام تمرینات بدنسازی و کاراته را در اولویت قرار دادیم .
وی افزود:برای ملی پوشان سه روز در هفته تمرین با وزنه در سالن بدنسازی و سه روز تمرینات میدانی برنامه ریزی شد و همچنین تمرینات کاراته نیز در خانه کاراته پیگیری گردید.
مربی بدنسازی تیم ملی کاراته با بیان اینکه تکنیک و تاکتیک وابسته به آمادگی جسمانی است افزود:اکنون قواعد داوری در مسابقات جهانی دشوارتر شده است و حرکت و پویایی کاراته کاها که موجب عدم دریافت اخطار آنها می شود به میزان آمادگی جسمانی آنها وابسته است.
این مسئول ورزشی ادامه داد:ما نمی خواهیم شرایط را به شانس واگذار کنیم و می خواهیم ملی پوشان را به حدی از آمادگی برسانیم که هر حریفی در برابر آنها قرار گرفت بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند.

*** قزوین از استان های فعال در میزبانی اردوهای تیم ملی در کشور است
سرپرست تیم ملی کاراته امید ایران نیز از تلاش های هیات کاراته قزوین تقدیر کرد و گفت:تاکنون اردوی آمادگی تیم ملی به خوبی در استان قزوین برگزار شده است و هیچ مشکل خاصی را در برگزاری 2 مرحله اردوی تیم ملی در استان قزوین شاهد نبودیم.
حسن ایزدی افزود:اردوها در تهران و شهرستان ها با هدف تنوع برگزار می شود و فدراسیون نهایت تلاش خود را در این زمینه به کار می گیرد که ملی پوشان با نهایت انگیزه در مسابقات جهانی حضور یابند.
این مسئول ادامه داد: فدراسیون تلاش می کند برنامه ریزی خود را برای تیم ها در رده های نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان در بخش مردان و زنان به بهترین نحو ممکن انجام دهد تا ملی پوشان در تمامی رده های سنی در رقابت های جهانی صاحب مدال شوند.
وی افزود: با وجود تمامی مشکلات مالی و اعتباری، استان های قزوین،گیلان و ارومیه بیشترین میزبانی اردوهای تیم ملی را در کشور داشته اند که این فعالیت و تلاش ها از منظر فدراسیون پوشیده نخواهد ماند.
این مسئول افزود: استان قزوین با وجود تنگناهای مالی تاکنون میزبانی 2 مرحله از اردوی تیم ملی امید را پذیرفته است و باید از زحمات این هیات در این خصوص تقدیر و تشکر نمود.

***میزبانی از اردوهای تیم ملی هیات کاراته استان را به هیات برتر کشور تبدیل کرد
سرپرست اردوی تیم ملی کاراته امید در قزوین نیز با ایادآوری برگزاری مرحله دوم و سوم اردوی تیم ملی امید در قزوین گفت:ملی پوشان تمرینات کاراته و بدنسازی مناسبی را در خانه کاراته و پایگاه قهرمانی استان پشت سر گذاشتند و کادر فنی و ملی پوشان از کیفیت برگزاری اردو بسیار اظهار رضایت داشتند.
حمیدرضا داوری با بیان اینکه روند آماده سازی ملی پوشان مناسب است ، افزود: کاراته کاهای حاضر در این رقابت ها عمدتا در رقابت های جهانی نوجوانان، جوانان و امیدهای آسیا عنوان دار هستند ولی سطح مسابقات امیدهای جهان کمتر از رقابت های بزرگسالان نیست.
وی ادامه داد:ملی پوشان تیم امید بسیار با انگیزه و زحمت کشیده هستند و همه از شانس کسب مدال در رقابت های جهانی امید که با شرکت 110 کشور و یک هزار و500 کاراته کا در اسپانیا برگزار می شود، برخوردار هستند.
سرپرست اردوی تیم ملی کاراته امید در قزوین اضافه کرد:برگزاری این اردوها در افزایش انگیزه و ایجاد آمادگی جسمانی در کاراته کاهای استان قزوین نیز بسیار موثر است به گونه ای که اکنون چند مربی بازیکن ساز ممتاز در استان قزوین حضور دارند.
وی افزود: اکنون استان قزوین 6 ملی پوش ثابت و سه کاراته کای نونهال در اردوی تیم ملی دارد که 2 دلیل عمده آن به برگزاری لیگ بزرگ کاراته قزوین و میزبانی از اردوهای تیم ملی باز می گردد.
وی خاطر نشان کرد: میزبانی از اردوهای متعدد و متنوع در رده های سنی مختلف در استان قزوین هیات کاراته قزوین را به هیات برتر کشور تبدیل کرده است.
مرحله اول اردوی آمادگی تیم ملی کاراته زیر 21 سال کشور در گیلان و مرحله دوم از 14 تا 21 شهریور در قزوین بزگرار شد و هم اکنون مرحله سوم که از 23 شهریور ماه آغاز شده در قزوین در حال پیگیری است.
بیش از سه هزار کاراته کا به صورت سازمان یافته و بیش از 55 باشگاه کاراته در استان قزوین مشغول فعالیت هستند.
6101/6012خبرنگار:هادی درزی رامندی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.