به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی افزود: طرح جامع تفصیلی شهر رازمیان پس از بررسی و تصویب در کارگروه امورزیربنایی و شهرسازی، به شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز ابلاغ شد.
اسماعیلی اضافه کرد: این طرح برابر ماده 7 قانون تاسیس شورایعالی شهرسازی و معماری ایران از تاریخ ابلاغ مصوبه لازم الاجرا است و تمامی اقدام های شهرداری در خصوص توسعه و برنامه های اجرایی آن در چارچوب اسناد و مدارک ذیربط امکان پذیر بوده و ایجاد هر نوع تغییر در اسناد و برنامه های طرح جامع اعم از مغایرت های اساسی و غیراساسی به رعایت ضوابط آئین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح های توسعه و عمران شهری و سایر مصوبات شورایعالی بستگی دارد.
مدیرشهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: در طرح پیشنهادی با توجه به موقعیت شهر رازمیان سعی شده سطوح سرانه ها متناسب با جمعیت افق و نیز افراد ساکن در فصل های مختلف که موجب افزایش جمعیت شهر می شود و همچنین با در نظر گرفتن حوزه نفوذ و با اولویت تامین کاربری های خدماتی، تهیه شود.
وی با اشاره به اینکه قرارداد طرح جامع تفصیلی شهر رازمیان با اعتبارات ملی در سال 90 منعقد و بازدیدهای مختلف از سطح شهر و تعامل های لازم با شهرداری و شورای اسلامی شهر رازمیان در تهیه هر مرحله از آن صورت گرفته و نظر آنها نیز اخذ و در طرح پیشنهادی لحاظ و منعکس شده است.
وی گفت: طرح پیشنهادی با جمعیت پیش بینی شده برای این شهر تا سال افق 1405 برابر یک هزار و 677 نفر و با 67 هکتار محدوده و با حریم 359 هکتار (به استناد مصوبه شورایعالی 3 تا 5 برابر محدوده شهر) تهیه، تصویب و ابلاغ شده است.
بخش رودبار الموت غربی با مرکزیت شهر رازمیان با 108 روستای دارای سکنه در 40 کیلومتری شمال قزوین واقع شده است.
در حال حاضر شهرهای استان قزوین دارای 40 طرح تصویب شده از جمله طرح های جامع، تفصیلی، جامع ناحیه ای، مجموعه شهری و DBS (استراتژی توسعه شهری) است.
استان قزوین دارای 25 شهر است.
8054/ خبرنگار: رضا اسدی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.