به گزارش روز یکشنبه ایرنا، مهدی عبدالرزاقی در نشست شورای اسلامی شهر قزوین ضمن بررسی پروژه سوله های صالحین، ساخت این مکان های ورزشی را حرکتی ارزنده و مثبت ارزیابی کرد و افزود: این سوله ها با مشارکت شهرداری و سپاه ساخته شده و یا در حال احداص هستند و به سرانه و امکانات ورزشی قزوین رشد بخشیده اند.
وی با تاکید براینکه باید تمهیداتی اتخاذ شود تا این سوله ها در نواحی منفصل شهری نیز با اولویت ساخته شود،افزود: شهرداری درقالب تفاهم نامه می‌تواند همانند کاری که در قزوین انجام شد، زمین را در این نواحی برای احداث سوله‌های ورزشی در اختیان متولیان مربوطه قرار دهد.
این عضو شورای اسلامی شهر قزوین همچنین با اشاره به درخواست های اهالی چوبیندر که خواهان ایجاد مرکزی دائمی برای تعزیه بودند،اظهارداشت: اگر سوله ای با استانداردهای لازم در چوبیندر برای برگزاری مراسمهای مختلف تعزیه احداث شود، پاسخگوی نیاز مردم این منطقه خواهد بود.

**سهم جداگانه ای برای بانوان در سوله های ورزشی صالحین دیده شود
دیگر عضو شورای شهر قزوین نیز گفت: در ساخت سوله های ورزشی صالحین در قزوین باید برای بانوان سهم جداگانه ای درنظر گرفته شود.
محسن حق شناس گفت: انصافا ورزش بانوان در شهر محروم بوده و مورد حمایت درستی ازسوی مسئولان قرار نگرفته است و در این راستا معتقدم برخی از سوله های ورزشی صالحین تنها برای استفاده بانوان در ساعتهای مختلف روز آماده و تجهیز شوند.
وی از ساخت سوله های ورزشی مخصوص انجام ورزشهای قهرمانی نیز استقبال کرد و ادامه داد: جای سوله های استاندارد برای انجام ورزشهای قهرمانی در شهر خالی است و نهایت فعالیت در این سوله ها به ورزش هایی همچون ژیمیناستیک و بدنسازی ختم می شود که برای خانمها قابل استفاده نیست.
این عضو شورا همچنین پیشنهاد داد: در ساخت سوله های ورزشی از نظر اداره کل ورزش و جوانان نیز به عنوان مسئول مستقیم امر ورزش و تندرستی در شهر، نظر خواهی شود.

**قزوین به سوله های چندمنظوره ورزشی، فرهنگی و اجتماعی نیاز دارد
رئیس کمیسیون حمل و نقل و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین نیز تاکید کرد: قزوین به طراحی و اجرای سوله های چندمنظوره نیاز دارد.
احد چگینی گفت: این سوله ها باید در مناسبت های مختلف ورزشی، فرهنگی و اجتماعی مورد استفاده قرار بگیرند.
وی با ابراز خرسندی از مشارکت بخش خصوصی دراحداث سوله‌های ورزشی صالحین،این اقدام را مهم و ارزنده برشمرد و تصریح کرد: برای رشته‌های ورزشی که به درستی امکان احداث فضای مناسب ورزشی ندارند، ساخت این سوله‌ها بسیار مهم و کارگشاست تا علاقه مندان این رشته‌های ورزشی در فضای مناسب به انجام برنامه‌های ورزشی خود بپردازند.
چگینی یادآور شد: از 13 سوله ساخته شده صالحین در شهر قزوین، برخی سوله ها وسعت بالایی داشته و می توان با 2 بخش نمودن آنها گامی مهم برای استفاده بهینه و مطلوب از آنها برداشت.
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این نشست گفت: برنامه ریزی و هدف گذاری متولیان امر در تجهیز نواحی منفصل و احداث سالنهای ورزشی در آنها باید یکی از اولویت های مدیریت شهری باشد.
جکمت الله داودی افزود: سپاه و بسیج بودجه و امکانات خوبی برای احداث سوله های ورزشی صالحین اختصاص داد و نکته قابل تأمل این است که بیشتر این سوله ها در مناطق محروم شهر احداث شده اند.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این نشست گفت: از آنجایی که بانوان نقش مهمی در نشاط و سلامت جامعه و خانواده ها دارند، برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که سهم بانوان در استفاده مناسب از فضای این سوله ها آنهم در ساعات و زمان مناسب مشخص معین شود.
زهرا یوسفی افزود: اختصاص ساعات صبح به بانوان برای زنان خانه دار مناسب است ولی برای زنان شاغل نیز لازم است ساعات مناسبی در عصر و شب اختصاص داده شود.
وی ادامه داد: بانوان نقش کلیدی در جامعه دارند و اگر در تمامی فضاهای ورزشی و فرهنگی سهم مناسب برای آنها تعیین شود، زمینه برای برابری استفاده از فضاهای اینچنینی در شهر مهیا خواهد شد.
سیده منیره قوامی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این نشست بر بهره برداری مطلوب و مناسب از سوله های صالحین برای غنی سازی اوقافت فراغت جوانان و نوجوانان تاکید کرد.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.