معرفت الله احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در تابستان امسال 16هزار نوآموز استان در 15پایگاه سنجش و یک پایگاه تخصصی مورد سنجش قرار گرفتند و از دیروز 11 شهریور ماه نیز یک پایگاه تمدیدی سنجش برای نوآموزان جامانده از این طرح راه اندازی شده و تا آخر شهریور ماه خدمات ارائه می دهد.
وی اضافه کرد: از بین نوآموزان سنجش شده در سال جاری یک هزار و 670 نفر مشکوک به مشکلاتی چون بینایی،شنوایی و آمادگی تحصیلی بودند که به پایگاه تخصصی ارجاع شدند.
احمدی ادامه داد: با توجه به سیاست های وزارت آموزش و پرورش مبنی بر تشخیص به موقع و مداخله به هنگام درباره مشکلات و اختلالات دانش آموزان، از مهرماه امسال سنجش سلامت هشت هزار نوآموز که در سال تحصیلی 97-96 وارد مدرسه می شوند به مدت سه ماه آغاز خواهد شد.
وی در ادامه به تعداد مدارس استثنائی قزوین اشاره کرد و گفت: هم اکنون 22مدرسه استثنائی و پنج مرکز آموزش و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری در استان فعالیت می کنند.
رئیس آموزش و پرورش استثنائی قزوین در پایان گفت: در سال تحصیلی گذشته یک هزار و 160دانش آموز در مدارس استثنائی استان و همچنین 500دانش آموز دارای آسیب بینایی،شنوایی و جسمی حرکتی با نیازهای ویژه در قالب طرح تلفیقی فراگیر در مدارس عادی استان تحصیل کردند.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.