به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی قزوین، محسن اسماعیلی در هفتمین نشست کارگروه امور زیربنایی استان افزود: وضعیت متقاضیان نیروگاه های تولید انرژی در استان مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به میزان و نسبت تولید و مصرف برق موجود در کنار ظرفیت اعلام شده گاز، مسائل زیست محیطی، تعداد مجوزهای صادر شده و میزان پائین تحقق پذیری آن و برهم خوردن سازمان فضایی، مصوب شد از این پس رویکرد ما در حوزه تولید برق به سمت ساخت نیروگاه های بادی و خورشیدی باشد.
وی ادامه داد: در خصوص طرح های CHP (تولید پراکنده برق) توسط مولدهای مقیاس کوچک نیز مقرر شد از این پس درخواست تولید برق پنج مگاوات به بالا در کنار سایر طرح های سرمایه گذاری مطرح شود و متقاضیان از برق و حرارت تولیدی نیز برای طرح های خود استفاده کنند.
به گفته اسماعیلی، برای طرح های پائین تر از پنج مگاوات نیز صدور موافقت نامه شرکت برق باید در مناطقی باشد که پرت و افت ولتاژ وجود دارد و تائیدیه شرکت گاز نیز جهت امکان تامین گاز مورد نیاز هم وجود داشته باشد.
وی اضافه کرد: در پایان مقرر شد شرکت توزیع نیروی برق استان گزارشی درخصوص مناطقی که افت ولتاژ و پرتی برق بالا دارند را به جلسه کارگروه زیربنایی ارائه کند تا نسبت به ابطال پرونده های باز بدون فعالیت طرح های مولد مقایس کوچک (CHP) اقدام و گزارش آن نیز به جلسه کارگروه و مرکز خدمات سرمایه گذاری ارائه شود.
هفتمین نشست کارگروه امور زیربنایی استان قزوین به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و دبیری مدیرکل راه و شهرسازی استان تشکیل شد.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.