به گزارش روز سه شنبه ایرنا، علی صفری در دیدار با اصحاب رسانه قزوین افزود: باید احساس تعلق شهروندان به شهر خود با افزایش خدمات و ایجاد نشاط اجتماعی افزایش یابد بنابراین ما به دنبال ایجاد شهری خلاق با افزایش مشارکت مردم هستیم.
وی با بیان اینکه ایده شهر خلاق می‌تواند شهر را برای زندگی با نشاط اجتماعی مهیا کند،گفت: امروزه نگاه کالبدی به شهر منسوخ شده است و باید به شهرها نگاه خلاقانه داشت و اعتقاد داریم قزوین در افق 1400 باید به شهری خلاق و دانش محور تبدیل شود.
وی در ادامه با اشاره به لزوم تامین درآمد پایدار برای اداره مطلوب شهرها و با بیان اینکه در سال ۱۳۵۶ حدود ۷۰ درصد درآمد شهرداری ها پایدار بود اما امروزه ۷۰ درصد درآمد شهرداری ها ناپایدار است، گفت: وقتی با رکود ساخت و ساز مواجه می‌شویم خزانه شهرداری خالی خواهد شد.
سرپرست شهرداری قزوین همچنین گفت: شهرداری یک نهاد مستقل است و استقلال آن به معنای جنگ و ستیز با دیگر نهادها نیست، بلکه باهمه تعامل داریم و سعی می کنیم مسایل سیاسی به حوزه مدیریت شهری ورود پیدا نکند.
صفری اضافه کرد: مدیریت شهری با همه احزاب و گروه های سیاسی تعامل خواهد داشت اما این تعامل به معنای وادادگی نیست و شهرداری قزوین نهادی مستقل است و این نیز به معنای جنگ و ستیز با احزاب و گروه های سیاسی نیست.

**44 برنامه برای روز قزوین تدارک دیده شده است
صفری در ادامه با اشاره به برنامه‌های روز قزوین، تصریح کرد: روز قزوین فقط مختص شهرداری نیست و ماهم بخشی از بدنه آن هستیم و مهم نیست مدیریت شهری برعهده چه کسانی است بلکه مهم سیاستگذاری‌ها و برنامه‌هاست.
وی با اشاره به اینکه نگاه به شهر باید از سخت افزاری به نرم افزاری تغییر کند،اظهار کرد: شهرها فقط برج و پل نیستند بلکه مشکلات شهری در حوزه اجتماعی و فرهنگی باید مورد توجه قرار بگیرد.
سرپرست شهرداری قزوین ادامه داد: قزوین شهری فرهنگی است اما فرهنگ شهری در آن پیاده نشده است و مدیریت شهری باید بکوشد سرانه زندگی آسان را در این شهر افزایش دهد تا شهروندان به شهر احساس تعلق کنند.
صفری افزود: امسال 44 برنامه متنوع و شاد در نقاط مختلف شهر قزوین برای بزرگداشت هفته قزوین برگزار می‌شود و در این ایام محور برنامه‌ها به سمت اجرا در فضاهای اجتماعی است.
این مسئول گفت: برنامه های روز قزوین با همایش راه رجایی با حضور دکتر علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی در استان شروع می‌شود.
وی با بیان اینکه قرار است از کتاب سال قزوین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز در این هفته رونمایی شود، افزود: در این ایام از اهل قلم که برای قزوین قلم زده‌اند نیز قدردانی می‌شود.
صفری به برگزاری کارگاه خوشنویسی در روز قزوین نیز اشاره کرد و گفت: با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، مسابقه چوگان در زمین تختی برگزار خواهد شد و همچنین موسیقی خیابانی و غدیرخوانی با همکاری میراث فرهنگی در این ایام برگزار می‌شود.
صفری در ادامه بر ایجاد تسهیلات برای شهروندان، معرفی مناسب شهر قزوین، اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی،ایجاد فضای شور و نشاط در شهر، فضاسازی و زیباسازی معابر و میادین اصلی شهر و اجرای برنامه‌های متنوع در تمامی محلات شهر به مناسبت روز قزوین را در دستور کار شهرداری دانست.
وی اضافه کرد: روز قزوین فقط روز شهرداری نیست بلکه با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی برنامه‌های مختلفی برای مردم استان درنظر گرفته شده است.
این مسئول ادامه داد: برگزاری همایش بانوان، همایش سالمندان، همایش کودکان در بوستان طبیعت، اجرای برنامه شب‌های فیروزه ای و نمایشگاه صنایع دستی در سعدالسلطنه از دیگر برنامه‌های مربوط به روز قزوین است.
وی اظهار کرد: به مناسبت روز قزوین دهکده بوستات طبیعت و بوستان فدک به صورت رایگان به شهروندان خدمات ارائه می کنند.
سرپرست شهرداری قزوین در پایان گفت: در روز عید غدیرخم نیز سرویس اتوبوسرانی به صورت رایگان به شهروندان خدمات دهی می کند و همچنین مراسم غدیرخوانی به مدت سه شب در معابر عمومی قزوین برگزار می‌شود.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.