به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در این مراسم گفت: شهرداری و شورا نقش مهمی در تغییر سبک زندگی مردم دارند و می‌توانند شهروندان را در مسیر زندگی بهتر سوق دهند.
علی فرخزاد افزود: برقراری فضای آرام و صمیمانه در شورای شهر، کمک خوبی به روانتر شدن و بهبود امور و کارها خواهد داشت و اعضا باید توجه داشته باشند که با مصاحبه پای تریبون خارج از شورا مشکل حل نمی شود، چراکه با تعامل، خرد جمعی و گفت و گو کارها انجام و مشکلات حل می شود.
وی ادامه داد: شهر قزوین نمادی از تمام شهرهای استان بوده و هر اقدامی که در شهر رخ دهد، الگوی سایر شهرهاست.
فرخزاد بیان اینکه شوراها بازوان دولت هستند، گفت: پیشرفت و آبادانی شهر حضور و فعالیت همه جانبه شوراها و شهرداری و مشارکت مسئولان اجرایی و شهروندان ممکن خواهد بود.
این مسئول تاکید کرد: هرچه در شورای شهر تعامل بیشتر باشد، در بهبود عملکرد شهرداری نقش بسزایی خواهد داشت و باید در کنار اجرای پروژه های بزرگ مقیاس، به پروژه های کوچک مقیاس و محله ای نیز توجه شود.
وی یادآور شد: برخی سرمایه گذاری های صورت گرفته در حوزه شهری که در مسیر اتمام قرار دارند باید به همت شورای پنجم به نتیجه برسند و توجه به موضوعات فرهنگی و اجتماعی در دستورکار قرار بگیرد.
فرماندارقزوین نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف اعضای دوره پنجم شوراهای اسلامی شهرها و روستا، گفت: اعضای شورا، مشاوران شهروندان در مسائل مختلف هستند و انتخاب آنها توسط مردم باید سبب تقویت وحدت و انسجام در جامعه شود.
سید علی موسوی افزود: فرایند انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با تشکیل ستاد انتخابات در مردادماه ۹۵ با دستور وزیر کشور شروع و پس از بررسی و اعلام تعداد صندوق های مورد نیاز از ۲۵ اسفند روند انتخابات آغاز شد.
وی اظهار کرد: در هفت شهر شهرستان قزوین شامل قزوین، اقبالیه، محمودآباد، کوهین، رازمیان، معلم کلایه و سیردان کار ثبت‌نام داوطلبان انجام شد و در کنار آن، داوطلبان روستایی نیز ثبت‌نام کردند و هیات اجرایی با دعوت معتمدان شهر تشکیل شد.
این مسئول با بیان اینکه ۹۰ درصد داوطلبان شوراها در شهرستان در هیات نظارت تایید شدند، افزود:۳۴۰ شعبه و یک‌هزار و ۴۴ صندوق الکترونیک در نظر گرفته شد و در شهرهای با بیش از هفت عضو شورا یعنی قزوین و اقبالیه رأی‌گیری تمام الکترونیک برگزار شد.
موسوی ادامه داد: هفت هزار نفر کار برگزاری انتخابات را در شهرستان قزوین بر عهده داشتند و ۱۵ روز کار انتخابات در شهرهای قزوین و اقبالیه به منظور آشنایی مردم با رای‌دهی الکترونیک در اماکن پرتردد به اجرا درآمد و حدود ۲۲ هزار نفر به صورت آزمایشی رای دادند.
وی در ادامه گزارشی از روند برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراها در قزوین را ارائه داد و تاکید کرد: انتخابات در سطح شهر و روستاهای شهرستان قزوین بدون هیچ گونه شبهه و مشکل برگزار شد و تنها شمارش آراء یک حوزه به شکل دستی انجام گرفت و نتیجه انتخابات الکترونیکی 17 دقیقه بعد از انتخابات مشخص شد.
موسوی با اشاره به اینکه قزوین رتبه سوم کشور را در برگزاری انتخابات الکترونیک کسب کرد،افزود: تنها یک شعبه در روز انتخابات با مشکل مواجه شد که شمارش آرای آن به صورت دستی صورت گرفت.
در این نشست اعضای هیات رئیسه شورای اسلامی شهر قزوین مشخص شدند و حکمت الله داوودی با کسب هفت رای در مقابل 2 رای فرج الله فصیحی رامندی به عنوان رئیس جدید شورای این شهر انتخاب شد.
همچنین علی صفری با کسب 6 رای به عنوان سرپرست شهرداری قزوین معرفی شد تا مسعود نصرتی پس از هشت سال از صندلی ریاست بلدیه قزوین خداحافظی کند.
7389*3013
خبرنگار : نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.