به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در این دیدار گفت: آیت الله محمدی تاکندی از شخصیت‌ هایی هستند که در دوران جوانی با شور،نشاط و علاقه ‌مندی در عرصه تبلیغ، ترویج و تقویت حوزه‌ های علمیه حضور می‌یافتند.
وی ادامه داد: ایشان در هر منطقه‌ای که حضور تبلیغی می‌ یافتند، اگر کسی را مستعد طلبگی می‌دیدند، او را تشویق می‌ کردند تا راه طلبگی را در پیش بگیرد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین، یکی از ویژگی های بارز آیت الله محمدی تاکندی را در این مساله دانست که ایشان هیچ گاه برای تبلیغ دین قید و شرطی را قائل نمی دانست و یادآور شد: این عالم وارسته نمی‌ گفتند فلان روستا دور است، مستمعین آن کم است و توجهی هم به موضوع مالی نداشتند، در هر صورت اصل را بر این قرار می‌ دادند که من طلبه هستم و باید برای تبلیغ و ترویج دین بکوشم.

**نماز جمعه یادگار امام راحل و نعمتی الهی در دوران غیبت است
آیت‌الله علی محمدی ‌تاکندی نیز در این دیدار با اشاره به در پیش بودن سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه کشور،گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از یادگارهای ارزشمند امام راحل، تاسیس نماز جمعه بود و با حکم ایشان مرحوم آیت‌الله طالقانی اولین نماز جمعه را اقامه کردند و از آن پس اقامه نماز جمعه در ایران ترویج پیدا کرد.
این استاد حوزه علمیه قزوین، نماز جمعه را یکی از نعمت‌های الهی در دوران غیبت دانست و افزود: همواره به مردم و جوانان توصیه می‌کنم که شما با داشن قدرت و نشاط جوانی و داشتن فهم برای استماع باید در نماز جمعه شرکت کنید.
عضو سابق مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ممکن است کسی بگوید من به نماز جمعه می‌روم اما به خاطر کهولت سن و سنگینی گوش ‌ها چیزی متوجه نمی‌شوم، اما همین سطح از حضور در نماز جمعه نیز مورد قبول حضرت حق قرار می‌گیرد.
آیت‌الله محمدی ‌تاکندی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه یک طلبه در تبلیغ نباید چشمداشت مالی داشته باشند،اضافه کرد: نباید برای تبلیغ دین به فکر این باشیم که آیا پولی به ما می‌رسد یا خیر، زیرا طرف ما امام حسین (ع) است و آن حضرت پشتیبان ما خواهد بود.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.