به گزارش ایرنا، رضا گروسی روز یکشنبه در نشست شورای سازمان همیاری شهرداری ها که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود:موضوع اتلاف و یا پاکسازی سگ های ولگرد به صورت شفاهی و مکتوب با دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره دامپزشکی ، محیط زیست و شهرداریها در میان گذاشته شده است و به زودی تصمیم نهائی در این خصوص اتخاذ خواهد شد.
وی با بیان اینکه باید به صورت ریشه ای به حل این موضوع نگاه کرد، ادامه داد: هرگونه اتلاف سگ ها بدون کارشناسی لازم با حاشیه سازی و واکنش نهادهای مدنی و فضای مجازی همراه خواهد بود بنابراین در این خصوص باید دقت نظر لازم را داشت.
گروسی ادامه داد: سازمان دامپزشکی به هیچ عنوان مجوز اتلاف سگ‌های ولگرد را صادر نمی کند چون با حذف سگ های ولگرد توازن محیط زیست به هم خورده و حمله سایر حیوانات مانند گرگ،کفتار و یا مارگزیدگی ها بیشتر خواهد شد.
وی ادامه داد: به یاد ندارم استانداری یا وزارت کشور به صورت مستقیم در ماجرای اتلاف سگهای ولگرد وارد عمل شده باشد بنابراین باید تصمیم گیری ها در این خصوص از سوی فرمانداران و در سطح شهرستانها صورت گیرد.
پرسه سگ های ولگرد در استان قزوین به یک چالش جدی استان تبدیل شده و به گونه ای دستگاه های مرتبط از جمله شهرداری ها را در نحوه برخورد با آنها مردد ساخته است چون اتلاف سگ های ولگرد از یک سو با واکنش سازمان های مردم نهاد و فضای مجازی همراه بوده و از سوی دیگر جمع آوری،عقیم سازی و نگهداری این سگ ها به هزینه گزاف نیازمند است.
هفته گذشته حمله یک سگ ولگرد به کودک 2 ساله در شهر اسفرورین در شهرستان تاکستان، فوت وی را به همراه داشت.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.