بهمن نقیبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور مقابله با بیماری های شاخص در دام ها در فصول مختلف سال طرح های مایه کوبی جمعیت دام های استان اجرا می شود که بدین منظور تلاش می شود علاوه بر بهره گیری از توان کارشناسان دامپزشکی، از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.
وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت بخش خصوصی در زمینه فعالیت های دامپزشکی استفاده شود،اظهار کرد: باید بارها در عرصه های مختلف از دوش دولت برداشته و به بخش خصوصی فرصت بیشتری برای خدمت رسانی ارائه شود.
نقیبی با اشاره به اینکه اداره کل دامپزشکی به صورت مستمر بر عملکرد بخش خصوصی در واکسیناسیون دام نظارت دارد، خاطر نشان کرد: واحد تشخیص و درمان اداره دامپزشکی با بازدیهای سرزده نحوه فعالیت مایه کوبی بخش خصوصی را رصد می کند.
وی ادامه داد: در راستای حمایت از بخش خصوصی و پوشش دهی کامل مبارزه با بیماری ها و انجام واکسیناسیون کلیه دامداری ها، بخشی از فعالیت واکسیناسیون دامداری های قزوین به بخش خصوصی محول شده است.
این مسئول تصریح کرد: با هدف بررسی و انجام دقیق واکسیناسیون،بازدید هایی به صورت سرزده از مراکز اپیدمیولوژیک تحت پوشش انجام شده که در مجموع نتایج رضایت بخش بوده است.
نقیبی ادامه داد: در این زمینه از مجموع 507 واحد اپیدمیولوژیک فعال موجود در قزوین با هماهنگی بخش خصوصی 307 نوبت واحد واکسیناسیون توسط بخش خصوصی و 505 نوبت واحد توسط بخش دولتی انجام شده است.
وی در پایان گفت: در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون 154هزار راس دام علیه بیماری های مختلف واکسینه شده اند.
استان قزوین دارای 149 دامپزشک، 19کارشناس وشش کارشناس ارشد و 103 کاردان دامپزشکی است.
7390*3013
خبرنگار : گیتی سیمیاری ** انتشار دهنده : رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.