به گزارش ایرنا، مریم بیدخام روز دوشنبه در نشست هم اندیشی ساماندهی در جمع آوری زکات فطره که با حضور نمایندگان دستگاه های ذیربط در استانداری قزوین برگزار شد،افزود: بر اساس دستورالعمل وزارت کشور در خصوص برنامه ریزی برای چگونگی ساماندهی جمع آوری کمک های زکات فطریه در روز عید فطر، کارگروهی متشکل از فرمانداری، بهزیستی، کمیته امداد، نیروی انتظامی در فرمانداری ها تشکیل شده است.
وی اظهار کرد: فعالیت این کارگروه در راستای ساماندهی فعالیت موسسه های خیریه دارای مجوز برای جمع آوری کمک های مردمی است تا از این طریق آنان بتوانند به نیازمندان تحت پوشش خود بهتر کمک کنند.
بیدخام ادامه داد: به منظور ایجاد هماهنگی و جلوگیری از تعدد صندوق های جمع آوری فطریه در روز عید فطر، تمامی صندوق های مستقر شده در معابر عمومی به شکل صندوق مشترک کمیته امداد و بهزیستی و صندوق مشترک تشکل های غیردولتی زکات فطره روزه داران را جمع آوری خواهند کرد.
وی با اشاره به برخی از شرایط لازم برای صدورمجوز جمع آوری زکات فطره،تاکید کرد: موسسات متقاضی باید دارای پروانه فعالیت معتبر از مراجع قانونی بوده و شخصیت حقوقی آنها به ثبت رسیده باشد و اثربخشی فعالیت و عملکرد موسسات متقاضی مورد تائید مرجع صدور پروانه فعالیت باشد و متقاضیان باید دارای حسن شهرت بوده و گزارش تخلف در سنوات گذشته نداشته باشد.
سرپرست اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین یاد آور شد: مجوز جمع آوری زکات فطره صرفا برای موسسات دارای شرایط فوق صادر خواهد شد و تاریخ مجوز محدود به روز عیدفطر امسال است.
این مسئول تصریح کرد: کلیه صندوق های جمع آوری زکات فطریه قبل از استقرار در پایگاه های مربوطه، پلمپ شده و پس از پایان جمع آوری زکات فطره به مکان تعیین شده ارجاع و در حضور نمایندگان دستگاه های ذیربط و میز نمایندگان تشکل ها،مبالغ جمع آوری شده شمارش و صورت جلسه خواهد شد تا در اسرع وقت بین نیازمندان توزیع شود.
بیدخام افزود: دراسرع وقت جلسه ای با حضور مدیران تشکل های خیریه دارای مجوز،فعال و متقاضی جمع آوری زکات فطره برگزار و نحوه مشارکت آنها درجمع آوری فطریه اعلام می گردد.
وی در پایان افزود: نیروی انتظامی از نصب هرگونه صندوق فاقد آرم و مشخصات تعیین شده از سوی دبیرخانه شورای زکات استان در محدوده مساجد و معابر جلوگیری خواهد کرد.
اعضای کارگروه در این جلسه نمایندگان فرمانداری ها،کمیته امدادذامامذ(ره)،اداره بهزیستی و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان و رئیس گروه سمن ها حضور داشتند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.