به گزارش ایرنا، رحیم شهرتی فر روز یکشنبه در جلسه ساماندهی جمع آوری زکات فطریه با بیان اینکه متاسفانه در سال های گذشته شاهد سوءاستفاده برخی افراد از امر زکات فطریه بودیم، گفت: برخی از صندوق ها را توقیف کرده و محتویات آنها را به کمیته امداد تحویل دادیم، بنابراین باید در جمع آوری وجوه نهایت دقت را داشته باشیم تا به دست اهلش برسد.
وی با تاکید بر ضرورت رعایت جنبه امنیتی برگزاری مراسم نماز عید فطر و نیز مسایل ایمنی صندوق های جمع آوری زکات اظهار کرد: نیروی انتظامی ترتیبی اتخاذ کند که قبل از استقرار صندوق ها در محل های تعیین شده و به خصوص داخل مصلی، یک روز قبل داخل صندوق ها بازرسی و پلمپ شده و در قرنطینه نگهداری شوند.
فرماندار تبریز خاطر نشان کرد: همچنین افرادی که بر سر صندوق های جمع آوری زکات قرار می گیرند، حتما کارت شناسایی معتبر و ممهور به مهر ستاد زکات استان را به همراه داشته باشند.
شهرتی فر با تاکید بر ساماندهی صندوق های جمع آوری وجوه زکات فطریه توسط موسسات خیریه تبریز گفت: صندوق ها فقط در روز عید فطر مستقر باشند و دایمی نبوده و باید تا وقت نماز مغرب برچیده شوند.
دبیر ستاد زکات آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از کسب رتبه اول کشوری در جمع آوری زکات فطریه در سال گذشته خبر داد و گفت: حدود 25 میلیارد ریال زکات فطریه در استان و 7 میلیارد و 500 میلیون ریال نیز در شهرستان تبریز جمع آوری شد.
حجت الاسلام محمدزاده اولویت هزینه زکات فطریه را برای فقرا و نیازمندان اعلام کرد و افزود: از زکات فطره به هیچ عنوان برای طرح های عام المنفعه استفاده نمی کنیم.
وی محرز بودن فقیر در دریافت زکات فطریه را شرط شرعی و دینی مساله عنوان کرد و گفت: ماموران سر صندوق های جمع آوری زکات حتما کارت شناسایی معتبر از سوی ستاد زکات استان تهیه کرده و روز عید همراه داشته باشند.
خبرنگار: نعمت مرادپور**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.