به گزارش ایرنا، بهمن طاهرخانی شامگاه شنبه در نشست شورای هماهنگی بانک های استان افزود: با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشور، مردم انتظاراتی دارند که باید به آن توجه شود و در این رابطه بانک ها می توانند با پرداخت تسهیلات ضروری مانند وام ازدواج و خرید کالا کمک زیادی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه هر مصوبه دولت در حکم قانون بوده و قابلیت اجرایی دارد،یادآور شد: در حوزه حوادث غیرمترقبه در بخش اسفرورین شهرستان تاکستان متاسفانه مراجعان زیادی داریم و این در حالی است که دولت سهم و میزان دریافت تسهیلات خسارت دیدگان سیل و طوفان سال های گذشته این منطقه را مشخص کرده بود.
وی در پایان اضافه کرد: به نظر می رسد بانک های عامل استان در رفع نیازهای اولیه مردم از جمله وام های ضروری باید تجدید نظر کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین نیز در این نشست از بازگشایی سامانه بهین یاب خبر داد و گفت: با اعلام بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت این سامانه از 28 خرداد ماه جاری به منظور ثبت تقاضای تسهیلات از سوی واحدهای تولیدی بازگشایی خواهد شد.
علی پرزحمت ادامه داد: با توجه به نیاز برخی از واحدهای تولیدی به تسهیلات بانکی جهت راه اندازی واحدهای خود، در حال حاضر 200 پرونده آماده برای ثبت نام در این سامانه وجود دارد اما با توجه به میزان پرداختی ها در دور نخست، شاهد افزایش چشمگیری از متقاضیان در این سامانه طی روزهای آینده خواهیم بود.
نشست شورای هماهنگی بانک های استان قزوین هر هفته شنبه ها با حضور استاندار، معاونان اقتصادی استاندار، مدیران کل دستگاه های اقتصادی و بانک ها در استانداری برگزار می شود.
بهین یاب بخشی از تسهیلات طرح رونق تولید به شمار می رود.
در قالب این طرح از سال گذشته طرح ها و واحدهای کشاورزی و صنعتی که نیاز به دریافت نقدینگی داشتند، تقاضای خود را برای دریافت تسهیلات 18 درصدی در سامانه بهین یاب به ثبت رساندند.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.