به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز پنجشنبه در آخرین نشست هماهنگی برای خرید گندم و جو تضمینی از کشاورزان،افزود: امسال 250 هزار تن گندم،120 هزار تن جو و 12 هزار تن کلزا در سطح استان تولید می شود و هماهنگی های لازم برای خرید 200 هزار تن گندم در 26 مرکز و 50 هزار تن جو در چهار مرکز به شکل تضمینی از کشاورزان استان انجام شده است.
وی ادامه داد:باید اطلاع رسانی و فرهنگ سازی لازم در خصوص زمان تحویل محموله های گندم و جو توسط نهادهای متولی صورت گیرد تا از سرگردانی کشاورزان و تشکیل صف های طولانی تحویل بار پیشگیری شود.
استاندار قزوین افزود: امیدواریم بتوانیم با افزایش ساعات کار مراکز خرید گندم و جو از طلوع تا غروب آفتاب بخشی از مشکلات کشاورزان و رانندگان را در هنگام تحویل بارهای گندم و جو مدیریت کرده و همچنین نسبت به دریافت بارهای مرغوب در ایام پیک برداشت و عرضه اقدام کنیم.
وی اضافه کرد: اضافه شدن 70 هزار تن به ظرفیت سیلوهای استان بسیار ضروری است اما باید متقاضیان را تشویق کنیم که در نقاط مورد نیاز به ساخت سیلوها و مکان های ذخیره گندم و جو اقدام کنند.
استاندار قزوین ادامه داد: پیش بینی می شود امسال 50 هزار تن جو تولیدی استان توسط دولت و در قالب بورس با قیمت هر کیلوگرم 10 هزار و 300 ریال و گندم با قیمت هر کیلوگرم 13 هزار ریال خریداری شود که نیازمند هماهنگی های لازم با پایانه های حمل و نقل،شرکت نفت،پلیس راهور و سازمان جهاد کشاورزی به عنوان فرمانده این بخش است.
وی افزود:در سال گذشته با توجه به مصوبه سفر دولت موفق شدیم تمامی مطالبات کشاورزان را تا شب عید پرداخت کتیم و در سال جاری نیز باید برای پرداخت زودهنگام این 2 محصول به شکل جدی وارد عمل شویم.
همتی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: حدود 25 درصد گندم و جو استان در هنگام برداشت به دلیل کمباین های فرسوده و از رده خارج تلف می شود بنابراین باید با اعطای تسهیلات کم بهره برای نوسازی کمباین ها و جلوگیری از اتلاف محصولات اقدام کرد.
سال گذشته 40 هزار تن جو و 250 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان قزوین خریداری شد.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.