عدیل سروی روز سه شنبه در جلسه تخصصی پدافند غیرعامل افزود: با بهره گیری از پدافند غیرعامل باید به نحو شایسته به وظایف خود در این زمینه عمل کنیم.
او اظهار کرد: حوزه کشاورزی در موضوع پدافند غیرعامل به لحاظ امنیت غذایی از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است و اتخاذ تدابیر لازم در مواقع بحرانی از جمله سیل ، زلزله و طوفان و ایجاد امنیت در حفاظت و نگهداری از احشام ، نهاده های کشاورزی ، انبار غلات و دیگر محصولات راهبردی و مهم در برابر قحطی ، خشکسالی و سیل ضرورت دارد.
سروی گفت: 2 موضوع مهم بیوتروریسم و آگروتروریسم یعنی عوامل بیولوژیکی آسیب رسان به (انسان‏‌ها، حیوانات و گیاهان) و (محیط زیست و مواد غذایی) حوزه کشاورزی را تهدید می کند و باید به فراخور اهمیت موضوع تمهیدات لازم برای مقابله با این 2 موضوع مهم و خطرناک اتخاذ شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل،او افزود: جلسات کارگروه های تخصصی چهارگانه ستاد کارگروه بازرگانی و جهاد کشاورزی که شامل تولیدات گیاهی ، تولیدات دامی ، زیرساخت ها و زیر بناها و فرهنگ سازی و آموزش است بصورت منسجم برگزار می شود تا در لایه های تخصصی کارگروهها مصوباتی منتج به نتیجه شود.
عرصه جنگلی فندقلو بخشی از جنگل های شرق استان اردبیل به شمار می رود که دنباله جنگل های نیمه گرمسیری استان گیلان است.
این جنگل یکی از مناطق مهم گردشگری جنگلی است که در 10 کیلومتری شهر نمین و 30کیلومتری شهر اردبیل قرار گرفته است.
مساحت منطقه فندقلو حدود 16 هزار هکتار است که بیش از چهار هزار هکتار آن زیرپوشش عرصه های جنگلی قرار دارد و بقیه را مراتع تشکیل می دهد.
در مجموع 19 گونه جنگلی متعلق به 8 تیره و 17 جـنس در ایـن منطقه شناسایی شده اند که از بیـن انواع شناسایـی شده گونه های نادری نظیر فندق ، ممرز ، راش ، بلوط ، بلند مازو و بیدمشک وجود دارد که به ارزش منطقه می افزاید.
فندقلو بیشتر به فندق و گل های بابونه خود شهرت دارد ، ضمن این که گونه نادر گیاهی سوسن چلچراغ نیز در آن می روید ، این جنگل رویشگاه بیش از 90 گونه گیاه مختلف و عمدتا دارویی است.
همچنین 85 درصد از سطح جنگل های استان اردبیل در شهرستان خلخال واقع شده و همین عامل موجب معرفی این منطقه به عنوان یکی از شهرستان های سبز و عاری از آلودگی هوای کشور شده است.
خلخال دارای 257 هزار هکتار جنگل و مرتع بوده که از این میزان 45 هزار هکتار را جنگل های قد کوتاه ارس و بنه تشکیل می دهند.
جنگل درختان قد کوتاه خلخال با گونه های کمیاب ارس و بنه ذخیره گاه ژنتیکی بسیار مناسبی برای تولید و پرورش این نوع درختان نادر محسوب می شود.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.