به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز پنجشنبه در آخرین نشست هماهنگی برای خرید گندم و جو که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود:کار خرید گندم و جو به زودی و از نیمه دوم خردادماه آغاز می شود بنابراین باید با هماهنگی دستگاه های مرتبط و فرمانداران به عنوان مسئولان کمیته خریداری در شهرستان ها پیش بینی ها و تمهیدات لازم در رابطه با این موضوع صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه امسال حدود 250 هزار تن گندم،120 هزار تن جو و 12 هزار تن کلزا در سطح استان امسال تولید و برداشت می شود، اضافه کرد: خرید گندم توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی استان و خرید جو نیز توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان و از طریق عرضه در بورس صورت خواهد گرفت.
وی افزود: پیش بینی می شود امسال 50 هزار تن جو تولیدی استان توسط دولت و در قالب بورس با قیمت هر کیلوگرم 10 هزار و 300 ریال خریداری شود.
وی با بیان اینکه امسال خرید جو به صورت کیفی از طریق بورس انجام می شود،تاکید کرد: لازم است کشاورزان محصول با کیفیت بالا را به مراکز خرید تحویل دهند چون پیش بینی می شود مبلغ محصول خریداری شده توسط بورس حداکثر ظرف یک هفته به حساب کشاورزان واریز شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین ادامه داد: برای خرید محصول جو چهار مرکز مورد تائید بورس در نظر گرفته شده که لازم است فرمانداران،بخشداران، اعضای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران نسبت به هدایت منظم کشاورزان به مراکز خرید اقدام کنند.
حبیبی در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص خرید گندم، تصریح کرد: همزمان با آغاز فصل خرید محصول گندم، 60 هزار تن به ظرفیت سیلوهای استان اضافه خواهد شد.
وی اضافه کرد: سال گذشته خرید تضمینی گندم به میزان 263 هزار و 400 تن بود که امسال با توجه به کاهش بارندگی در پائیز و خسارت های وارد شده در این زمینه پیش بینی می شود کمی بیش از 200 هزار تن خرید گندم داشته باشیم.
وی ادامه داد: به زودی 25 مرکز به صورت ثابت و پنج مرکز سیار نسبت به خرید گندم از کشاورزان استان با قیمت هر کیلوگرم 13 هزار ریال اقدام خواهند کرد.
این مسئول افزود:با توجه به فرارسیدن زمان پیک برداشت و عرضه گندم و جو باید هماهنگی های لازم با پایانه های حمل و نقل،پلیس راهور و دستگاه های متولی صورت گیرد تا شاهد شکل گیری صف های طولانی و نارضایتی کشاورزان برای تحویل این 2 محصول نباشیم.
وی در پایان خاطر نشان کرد:مکان های ذخیره سازی استاندارد برای این 2 محصول در نظر گرفته شده و به اندازه 350 هزار تن ظرفیت ذخیره سازی در استان در حال حاضر وجود دارد و می توان در صورت نیاز این میزان را افزایش داد.
سال گذشته 40 هزار تن جو و 263 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان قزوین خریداری شد.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.