حجت الاسلام و المسلمین عباس نظری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد تا پایان عید فطر در مناطق از پیش مشخص شده مستقر شده و به ترویج احکام و مسایل دینی می پردازند.
وی اظهار کرد: از بین مبلغان اعزامی 123 نفر از شهر مقدس قم به مناطق مختلف استان اعزام شده اند.
حجت الاسلام و المسلمین نظری افزود: روحانیون و مبلغان دینی در کنار پرداختن به مباحث دینی، راهکارهای تقویت اقتصاد مقاومتی را برای مردم بازگو می کنند.
این مسئول با اشاره به اعزام بیش از یک هزار روحانی در ماه رمضان سال گذشته، افزود: با توجه به نیاز استان امسال این تعداد افزایش داشته و به یک هزار و 400 نفر افزایش یافته است.
وی، سخنرانی های دینی و مذهبی در مساجد،آموزش صحیح قرائت قرآن کریم و نماز،احیای لیالی قدر در شب های نوزدهم، بیستم و بیست و یکم این ماه مبارک و اقامه نماز عید سعید فطر را از جمله برنامه های مبلغین اعزامی عنوان کرد.
معاون امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: بیان احکام شرعی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، توجه به یتیمان و نیازمندان و اقامه فریضه دینی نمازهای سه گانه در صبح، ظهر و شب در مساجد مناطق مختلف استان قزوین از دیگر برنامه های این روحانیون در مدت ماموریت به شمار می رود.
حجت الاسلام نظری، با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان با اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در تابستان همزمان شده است، اضافه کرد: بر این اساس روحانیون مبلغ به تناسب سنی،برنامه های مختلف فرهنگی،اجتماعی و آموزشی را نیز برای این قشر برگزار می کنند.
وی با بیان اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین هر سال در مناسبت های مختلف دینی و ملی روحانیون مبلغ را به مناطق مختلف استان اعزام می کند،یادآور شد: ماه مبارک رمضان و دهه اول محرم از جمله مهم ترین این مناسبت ها است که با هدف ترویج دین صورت می گیرد.
7389/ 3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.