حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب این طرح،مراسم جزء خوانی و ترتیل خوانی قرآن در سطح امامزاده ها برپا شده است.
وی ادامه داد: این سازمان همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان به منظور ارتقای سطح معرفتی و معارفی و ایجاد یک فضای معنوی و انس با قرآن در امامزاده های استان برگزار می شود.
حجت الاسلام عادل با بیان اینکه در راستای این طرح 50 مبلغ دینی در امامزاده های استات مستقر شده اند،اظهار کرد:این روحانیون در بخش های سخنرانی،پرسش و پاسخ،اقامه نماز جماعت و بیان احکام و همچنین حضور در خیمه های معرفت فعالیت خواهند داشت.
وی در ادامه به برپایی خیمه های معرفت در سطح امامزاده های شاخص استان قزوین اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان همچون سال های گذشته خیمه های معرفت شامل موضوعات مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج،تربیت کودکان و همچنین غرفه کودک و نوجوان در امامزاده های شاخص برپا شده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه گفت: جلسات تفسیر قرآن، جزء و ترتیل خوانی،افطار دهی در امامزاده‌های شاخص و پاسخ‌ به مسائل دینی و مذهبی مردم روزه ‌دار از دیگر برنامه های طرح ضیافت الهی به شمار می رود.
حجت الاسلام عادل در پایان گفت: مهم ترین هدف از برگزاری این برنامه ها تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورها و اعتقادات،ایجاد کردن فضای معنوی در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و ترویج مفاهیم قرآن است.
استان قزوین دارای 226 امامزاده، 20 بقعه متبرکه،یک بقعه انبیاء و چهار مقبره است.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.