به گزارش ایرنا ، سید مسعود عظیمی در دومین جلسه شورای اطلاع رسانی شرکت شهرک های صنعتی استان یزد که در شرکت بهپود نخستین تولید کننده لباس بی باف استان یزد برگزار شد گفت: مشکل بزرگ صنعت کشور و تولید کنندگان ایران این است که جهانی فکر نمی کنند.
وی افزود: تولید کنندگان کشور و استان یزد نیازمند ایجاد نظام تعرفه گرا و نیز رابطه پولی ، مالی ، تکنولوژی و زمینه افزایش فروش با پیدا کردن بازارهای جدید در دنیا و تقویت صادرات هستند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی یزد اضافه کرد: ایجاد مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی (SPX) یکی از مهمترین اقداماتی است که در جهت اجرای شعار اقتصاد مقاومتی،‌تولید و اشتغال در سال جاری در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.
عظیمی با بیان اینکه این مرکز سبب تسهیل یکپارچگی شرکت های داخلی و پیمانکاران فرعی (صنایع کوچک و متوسط) در زنجیره خریداران بزرگ دولتی و خصوصی(در سطح ملی و خارجی) می شود ، ادامه داد: در صورتی که بتوان چنین ساختاری را برای صنایع استان تعریف کرد، گام موثری برای مرتبط ساختن صنایع کوچک به صنایع بزرگ برداشته خواهد شد.
وی در ادامه درباره دلیل تشکیل شورای اطلاع رسانی شرکت شهرک ها هم گفت: این شورا با هدف ارائه گزارش های موثق و دقیق از اقدامات و دستاوردهای مهم دولت در زمینه های حمایتی از صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی تشکیل شده است.
عظیمی ادامه داد: در جلسات شورای اطلاع رسانی بنا داریم به معرفی اقدامات مهم و شاخص شرکت برای اعضا بپردازیم و برای شیوه های مناسب اطلاع رسانی از این اقدامات برای عموم جامعه برنامه ریزی و تدوین استراتژی داشته باشیم.
در ادامه مدیر و عامل توسعه مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی با معرفی اولیه و بیان تاریخچه و چگونگی شکل گیری مراکز SPX در دنیا و کشور ایران بیان داشت: استان یزد یکی از 8 استانی است که در کشور این مرکز در ان راه اندازی شده است و امیدواریم با ایجاد آن بتوانیم گام های مهم و عملی را برای رونق تولید و تکمیل زنجیره های تولید واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ برداریم.
حمیدرضا خدمتگذار با بیان اینکه از زمان آغاز به کار این مرکز نزدیک به 115 واحد صنعتی کوچک و متوسط مورد بازدید و بررسی توسط کارشناسان مرکز قرار گرفته است، گفت: در مرکز SPX ، خدمات توسعه بازار از قبیل شناسایی نیازهای صنایع و معرفی و شناساندن واحدهای صنعتی کوچک به واحدهای بزرگ و همچنین خدمات توانمندسازی واحدهای کوچک از طریق ارائه آموزش های مورد نیاز با ارائه سوبسید های حمایتی به صنایع ارائه می شود.
وی افزود: هم اکنون دفاتر مبادلات بین المللی پیمانکاری فرعی در بیش از 55 کشور وجود دارد که می تواند سرویس هایی را حوزه مشاوره حقوقی ، توانمندسازی و معرفی تولیدات واحدها ، سرویس های انتقال فناوری و از سوی دیگر معرفی بازارهای خارج را با سوبسیدهای بالا ارائه کند.
در این جلسه جعفری معاون خبر صدا و سیمای استان یزد نیز با تاکید بر لزوم اعتمادسازی برای تولیدکنندگان گفت: اگر این کار صورت گیرد مطمئنا تولید کنندگان از فعالیت های این مرکز استقبال خواهند کرد.
در ادامه کاظم شاملو رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد با بیان اینکه باید جایگاه و نقش رسانه ها در فرایند ارتباط میان تولیدکنندگان و بازار و فروشندگان و توزیع کنندگان تعریف شود ، اظهار کرد: مرکز مبادلات در واقع بخش از خلا اطلاع رسانی را پر می کند در عین حال باید از ظرفیت رسانه ها برای معرفی مراکز تولیدی و ایجاد بازار مناسب استفاده شود.
هم اکنون 30 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان یزد وجود دارد که از این تعداد 13 شهرک صنعتی مصوب ، 15 ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در زمینه های شیمیایی، نساجی، فلزی، غذایی، کانی غیرفلزی، سلولزی، برق و الکترونیک فعالیت می کنند.
وسعت شهرک ها و نواحی صنعتی استان هم اکنون 6 هزار و 622هکتار است و بیش از 92 درصد صنایع استان یزد در حوزه صنایع خرد، کوچک و متوسط است که 60درصد اشتغال صنعتی استان و 40 درصد سرمایه گذاری در بخش صنعت را شامل می شود.
در مجموع سه هزار و 600 واحد صنعتی در استان یزد فعال است.
1968/ 6197 خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار: فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.