فرهاد درویش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اهمیت شرکت مردم در انتخابات در آینده کشور،افزود: مردم باید بدانند حضور در انتخابات یک حق بزرگ و قدرت تصمیم گیری است که به آنان اعطا شده تا در سرنوشت کشور، منطقه و خود تاثیر بگذارند.
این استاد دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران، کشوری با تجربه مردم سالاری دینی است که در مراحل تکوین و توسعه سیاسی قرار دارد.
وی، شرکت در انتخابات را وظیفه ملی و شهروندی همگان دانست و اظهار کرد: با توجه به این وظیفه ملی، باید در انتخابات مشارکت کنیم و سهم بیشتری از توسعه سیاسی کشور داشته باشم.
این فعال سیاسی با تشریح اهمیت انتخابات از منظر فردی، خاطرنشان کرد: شرکت مردم در انتخابات، تمرین و ممارست اجتماعی برای افراد است.
درویش در ادامه با تاکید بر ناسازگاری وعده های فریبنده با روح مردم سالاری، اظهار کرد: نامزدهای انتخابات باید شعار دادن و کلی گویی را کنار بگذارند و به جای سیاه نمایی، به بیان راه حل ها بپردازند و البته مردم نیز به راه حل ها توجه داشته باشند.

**انتخابات از مصادیق بارز حقوق شهروندی است
استاد دانشگاه و عضو انجمن علوم سیاسی ایران گفت: انتخابات مظهر اراده ملت در تعیین حق سرنوشت خود به عنوان یکی از مصادیق بارز حقوق شهروندی است.
وی در ادامه به نقش حضور گسترده مردم در انتخابات در حفظ و تقویت امنیت ملی اشاره کرد و گفت: انتخاباتی که با مشارکت حداکثری مردم انجام می شود، ضامن امنیت ملی کشور است و در واقع با مشارکت گسترده مردم در انتخابات است که مشروعیت بخشی، ثبات سیاسی، قاعده مند نمودن تصدی پست های عمومی و کنترل قدرت سیاسی تحقق پیدا می کند.
این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات، تنها انتخاب یک فرد نیست بلکه انتخاب بین افرادی است که می توانند افق جدیدی را برای توسعه جامعه مردم سالار و بهبود شرایط کشور باز کنند.
وی افزود: انتخابات شکل دادن به یک جریان مردم سالارانه و عقلانیت و فهم دنیای مدرن از سوی مردم است تا در نتیجه آن حکومت تقویت بیابد نه این که توسط افراد محدود کننده تضعیف شود.
این استاد دانشگاه در پایان با اشاره به حضور اندیشه ها و افکار مختلف در عرصه انتخابات، گفت: وقتی تضارب آراء وجود داشته باشد،کاندیداها با شور و نشاط بیشتر و نقد طرف مقابل و ارائه برنامه هایی که به زعم آن ها می تواند نسبت به دیگر برنامه ها برتری داشته باشد، به پرشور تر کردن فضای انتخابات کمک می کنند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.