دکتر سید احمد فاطمی نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : مردم باید بدانند حضور در انتخابات یک حق بزرگ و قدرت تصمیم گیری است که به آنان اعطا شده است تا در سرنوشت کشور، منطقه و خود تاثیر گذارند.
وی ادامه داد: به طور قطع تاثیر این مشارکت و حضور در ابعاد مختلف داخلی و خارجی کشور قابل انکار است از جمله آنکه در نظام های دموکراتیک و نیمه دموکراتیک یکی از مباحث تعیین کننده میزان امنیت و مشروعیت، همین مشارکت است که میزان حمایت از سیستم و نظام کشور را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه مشارکت در انتخابات بیانگر این مشارکت است ، افزود : واقعیت آن است که کشور ما در منطقه ای آشوب زده و کانون بحران قرار دارد و کشورهای منطقه یا در شرایط عدم کنترل بر اداره و شرایط خود و جنگ و آشوب داخلی قرار دارند و یا جنگ خارجی را تجربه می کنند.
وی عنوان کرد : از سویی با توجه به وضعیت جدید در عرصه نظام بین الملل و گروهی که در آمریکا سر کار آمده و نوع نگاه سیاسی آنها ،حضور و مشارکت و حمایت مردم ضرورتی اساسی است .
وی گفت: باید مردم مشارکت کنند تا کشورهای دیگر دریابند که این مردم بیش از همیشه در پشتیبانی از نظام سیاسی خود حضور دارند و دشمنان را از ایده های خطرناکی که برای این نظام و ملت دارند ، دور می کنند.
وی با تاکید بر اینکه این مشارکت تامین کننده امنیت تک تک آحاد مردم است، افزود: مردم ما باید بدانند که دوام این امنیت در گروه مشارکت حداکثری در انتخابات و انتقال این پیام به خارج کشور است و در واقع این حضور به نوعی اثبات طرفداری این مردم از امنیت ملی است.
وی با بیان اینکه مردم باید انتخابات را به عنوان فرآیندی ترقی خواهانه در نظر بگیرند، گفت: مردم نامزدی را انتخاب کنند که به امور نگاه بلندمدت دارد و باید بررسی کرد که دیدگاه ها و وعده ها چقدر منطقی ، درست و با نگاه علمی است تا به یک انتخاب علمی، آگاهانه و منطقی دست زد.
انتخابات ریاست جمهوری و شوارهای اسلامی به طور همزمان در روز 29 اردیبهشت برگزار می شود.
1906/6012خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.