عید علی کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ابراز رضایت قاطبه جامعه کارگری از فعالیت ها و خدمات دولت یازدهم در خصوص این قشر،افزود: دوران فعالیت دولت یازدهم به تعبیری دوره خاکبرداری مشکلات و مسائل هشت ساله دولت های نهم و دهم بوده است و دولت مردان با وجود مشکلات عدیده توانستند قدم های بلندی را برای رفاه کارگران و آرامش اقتصادی بردارند.
وی، بخشی از مشکل تعدیل و از کار بیکار شدن کارگران را نبود ثبات در حوزه های اقتصادی دانست و گفت: با وجود تمام مشکلات انباشت شده از گذشته که ناشی از تحریم ها و دیگر مسائل بود، دولت تدبیر و امید توانست سنگ های مشکلات را در مسیر این بخش از میان بردارد و بارقه های امید را در دل جامعه کارگری ایجاد کند.
کریمی ادامه داد: در دولت های نهم و دهم با شعار حمایت از محرومان و با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و پرداخت 45 هزار تومان، به جای حل مشکلات اقشاری چون کارگران سونامی تخریب گر اقتصادی را بر جامعه وارد کردند.
دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین ادامه داد: تصمیم های اشتباه و نابه جا در گذشته با خود کاهش رشد اقتصادی و بالارفتن نقدینگی را به همراه داشت و نخستین آسیب را به قشر کارگر زد و واحدهای صنعتی یکی پس از دیگری تعطیل شدند و تعدیل و اخراج کارگران نیز از دیگر تبعات آن بود.
کریمی به موفقیت های اقتصادی دولت یازدهم اشاره کرد و ادامه داد: این دولت در حالی امور اجرایی کشور را برعهده گرفت که کشور نرخ تورم بالای 40 درصد را تجربه می کرد ولی امروز این نرخ تک رقمی شده است.
وی در ادامه با اشاره به ناتوانی مدیران دولت گذشته در حل مشکلات کارگران،اضافه کرد: متاسفانه افرادی با عنوان حامی کارگران در دوران هشت ساله دولت نهم و دهم وارد حوزه مدیریتی شدند که تصمیم های آنها خسارت زننده به این قشر بود.
کریمی از تغییر مداوم رئیس سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از این اقدامات نام برد و ادامه داد: در هشت سال دولت های نهم و دهم،هشت مدیرعامل در این سازمان جابه جا شد.
دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین افزود: اما در دولت یازدهم با به کارگیری افراد صادق،کاردان و پیگیر مسائل تولید، شاهد دمیده شدن جان دوباره بر پیکره تولید و صنعت جامعه هستیم.
وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری،افزود: هم اکنون عوام فریبی گذشته دوباره در این برهه زمانی سرباز کرده است و آگاه نبودن جامعه کارگری و بازنشستگان به خدمات صورت گرفته می تواند باعث پذیرش این شعارهای ویترینی شود بنابراین باید تلاش کرد تا این خدمات را بازگو کرد و حقایق را به آنها گفت.
هم اکنون 320 تشکل کارگری و کارفرمایی در این استان فعالیت می کنند که به نوعی رابط میان کارگران با کارفرمایان برای بیان مشکلات به شمار می روند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.