نمایندگان مردم قزوین و تاکستان در مجلس شورای اسلامی، به منظور بررسی مسائل و مشکلات رانندگان از مجموعه کانون انجمن های صنفی و اتحادیه شرکت های تعاونی حمل و نقل بازدید کردند.

به گزارش ایلنا، «سیده حمیده زرآبادی» نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز به همراه «بهمن طاهرخانی» نماینده مردم تاکستان با «علی اکبر سیارمه» رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان قزوین در ارزیابی و عملکرد مجموعه، به بررسی مهمترین دغدغه و مشکلات موجود پرداختند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان استان قزوین در ابتدا گفت: مردم قزوین مدت ها قبل زمانی که هنوز اداره کل حمل و نقل پایانه‌ها شکل نگرفته بود، با خدمات شرکت‌های تعاونی و انجمن‌های صنفی رانندگان آشنایی دارند و این سوابق طولانی مسئولیت مجموعه را دوچندان می‌کند.

«علی اکبر سیارمه» گفت: در حال حاضر 14 هزار خودرو در بخش ناوگان حمل و نقل  استان فعالیت می‌کند و این نشان می‌دهد که استان قزوین در این زمینه پیشتاز است.

وی افزود: رانندگان قزوین در ازای خدماتی متعددی که در حوزه مسافر و کالا انجام می دهند، اما هنوز در برای تحقق کمترین خواسته‌ها و رفاه مالی محروم هستند و این موضوع باعث شده تا طی 2 سال گذشته، رانندگان برای حل مشکلات خود در گیرودار تجمعات اعتراضی باشند.

سیارمه با تاکید به اینکه مجموعه حمل و نقل کالا و مسافر یکی از بزرگترین مجموعه‌های اقتصادی محسوب می‌شود عنوان کرد: اگر به مشکلات صنفی رانندگان بی اعتنا باشیم، به طور حتم خانواده‌های زیادی را از نظر معیشتی ناتوان ساخته‌ایم. 

دبیر کانون انجمن های صنفی رانندگان استان قزوین گفت: مشکلاتی که در حوزه ناوگان حمل و نقل  درون شهری و برون شهری وجود دارد، موجب نارضایتی رانندگان شده و اگر به خواسته‌ها و نیازهای این قشر زحمتکش توجه شود، تحقق آنها دشوار نیست.

«سیدرضا محمدی» گفت: یکی از مهمترین مشکلات وانت داران استان، عدم تعادل در عرضه و تقاضاست و عملکردهای نامناسب مسئولان باعث شده تا بیش از ظرفیت موجود، دارای خودروی وانت باشیم. 

«سیدجلال موسوی» ر ئیس‌انجمن صنفی رانندگان حمل کالای قزوین گفت: بیشترین نارضایتی رانندگان در 2 سال گذشته مربوط به رانندگان باری است و مشکلاتی که در پایانه باربری قزوین وجود دارد، توان حیات و ادامه حرکت را از این مجموعه سلب کرده است. به طوری که امروزه انجمن صنفی رانندگان حمل کالای قزوین، از حالت انفعال به سمت زوال در حرکت است و همین موضوع حقوق صنفی و اقتصادی رانندگان را زیر سوال می‌برد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در این جلسه گفت: با جدیت مشکلات صنف رانندگان را پیگیری می‌کنیم و اگر لازم باشد برای حل این موضوعات با تمام دستگاه‌ها و ادارات مختلف مکاتبه خواهیم کرد. چراکه رانندگان در کنار دیگر اقشار جامعه در ازای خدماتی که به جامعه ارائه می‌کنند، مطالباتی دارند و نباید از اصل غافل شد.
«سیده حمیده زرآبادی» حین دریافت گزارش عملکرد این مجموعه گفت: مردم روزانه با انواع مختلف خدمات حمل و نقل مسافر و کالا مواجه هستند و به طور حتم با رفع مشکلات صنفی، مشکلات بخش اعظمی از مردم مرتفع می شود.
دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رانندگان از اقشار زحمتکش جامعه هستند و نقش فعال خود را در تمام عرصه‌های انقلاب به مردم شریف ایران ثابت کرده‌اند.

نماینده مردم تاکستان گفت: در همه جوامع رکن اصلی پیشرفت و توسعه توسط حرکت‌های خود جوش مردم در غالب ایجاد تشکل‌های مردم نهاد و انجمن ها محقق می‌شود و اگر خواهان توسعه پایدار هستیم باید به این تشکلات توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

«بهمن طاهرخانی» گفت: برای بررسی بیشتر باید کار کارشناسی صورت بگیرد و نباید به مسائل و مشکلات تشکل‌های صنفی رانندگان ظاهری نگاه کرد، امروزه حمل و نقل از عمده فعالیت‌های مهم بشر به حساب می‌آید.

عضو کمیسیون حقوق و قضایی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اگر به عملکرد تشکلات صنفی رانندگان توجه نکنیم، اعتماد و مشارکت مردمی کاهش پیدا می‌کند و در روزگاری که سیاست‌های نظام به نزدیکی دولت و ملت تاکید دارد باید بیشتر به این مسائل دقت کنیم.

در پایان این نشست نمایندگان مردم قزوین و تاکستان در مجلس شورای اسلامی از  فرآیند صدور کارت هوشمند راننده ، ناوگان و کلاس‌های آموزشی رانندگان بازدید کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.