علیرضا نهاوندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به قدمت 50 ساله این واحد تولیدی، افزود: شرکت تولیدی کنتورسازی ایران به عنوان قدیمی ترین و بزرگ‌ترین تولید‌کننده کنتورهای تک فاز و سه فاز در کشور به شمار می رود.
وی اضافه کرد: این شرکت به دلیل معوقات بانکی و بدهی به سازمان تامین اجتماعی و برخی مشکلات که از گذشته حاصل شده بود، در سال 95 نزدیک به یکسال تعطیل شد.
نهاوندی اظهار کرد: با فعالیت دوباره این شرکت از 19 فروردین امسال کارکنان مجموعه مشغول به کار شده اند.
وی ادامه داد: شرکت کنتور سازی ایران دارای 302 نیرو می باشد که قرارداد این افراد تا اول فروردین سال 96 بود که با همه کارکنان تمدید قرارداد شد و هیچ گونه تعدیل نیرویی نیز نداشته ایم.
نهاوندی تصریح کرد: همه کارکنان فعلا در یک شیفت کاری مشغول به کار هستند و روزانه به تولید یک هزار و 200 کنتور می پردازند.
وی تاکید کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته از ابتدای تابستان این شرکت در 2شیفت به فعالیت خود ادامه می دهد.
نهاوندی یادآور شد: با توجه به اینکه مواد اولیه شرکت با پیگیری های مسئولان استانی از جمله استاندار ترخیص شده است،اولین فروش این مجموعه پس از یکسال چهارشنبه هفته گذشته به شرکت توزیع برق اصفهان صورت گرفت.
وی در خصوص همراهی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان با این واحد تولیدی نیز گفت: در حال حاضر دستگاه های خدمات رسان مانند برق و گاز با تاکید مسئولان استان با توجه به بدهی های این واحد، خدمات خود را به این شرکت را قطع نکردند و دستگاه قضائی نیز همکاری لازم را در این خصوص داشته است.
نهاوندی خاطر نشان کرد: سازمان بیمه تامین اجتماعی نیز همکاری خوبی با این واحد داشته است تا کارکنان این شرکت به مشکل بیمه ای برنخورند.
وی در پایان در خصوص معوقات حقوق کارگران این شرکت نیز گفت: با توجه به اینکه کارکنان این شرکت معوقات هشت ماهه دارند اما حقوق سال 96 آنها برقرار شده و معوقات آنها نیز در طول سال به مرور پرداخت خواهد شد.
کنتورسازی یکی از واحدهای تولیدی قدیمی استان قزوین است با نزدیک به پنج دهه فعالیت در شهر صنعتی البرز قرار دارد.
این شرکت در سال 1387 مطابق با اصل 44 قانون اساسی از بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار شد.
برخی رسانه ها از تعدیل نیروی کار در این واحد تولیدی در اوایل سال جاری خبر داده بودند.
7389* 3013
خبرنگار : نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.