به گزارش ایرنا، شبکه فاضلاب شهرهای دیزیچه و زیباشهر بطول 167 کیلومتر و با هزینه ای حدود 960 میلیارد ریال با مشارکت فولاد مبارکه و شهرداری های زیباشهر و دیزیچه به روش بیع متقابل اجرا می شود.
وزیر نیرو در مراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه گفت: تا ابتدای دولت یازدهم بطور متوسط سالانه ظرفیتی برابر 99 هزار متر مکعب در شبانه روز ظرفیت فاضلاب انجام شده اما در سه سال گذشته به 194 هزار متر مکعب در شبانه روز رسیده و بیش از دو برابر شده است.
حمید چیت چیان افزود: جمعیت تحت پوشش شبکه های فاضلاب تا ابتدای دولت یازدهم حدود 39 درصد جمعیت کشور را تحت پوشش خود قرار داده بود که این آمار در دولت یازدهم به 45.1 درصد افزایش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه پروژه های فاضلاب وزارت نیرو بعنوان مهمترین و بزرگترین طرح های زیست محیطی در حال حاضر کشور محسوب می شود گفت: از سال 57 تا سال 92 بطور متوسط هر سال پنج تصفیه خانه جدید فاضلاب در کشور ساخته شده اما این رقم در دولت یازدهم به ساخت 11 تصفیه خانه در سال رسیده است.
چیت چیان گفت: احداث تصفیه خانه های جدید فاضلاب در دولت یازدهم شتاب بیشتری پیدا کرده و این امر نشان از توجه و اهتمام ویژه دولت نسبت به سلامتی و محیط زیست کشور را نشان می دهد.
وی افزود: وزارت نیرو در دولت یازدهم با مدیریت خود از ظرفیت های سایر سامانها و بخش خصوصی استفاده کرده است.
شهرهای دیزیچه و زیباشهر از توابع شهرستان مبارکه هستند.
شهرستان مبارکه 143 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
ت 7150/ 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.